Ytrade Group AB (publ) tecknar avtal med Sail Racing International AB

Stockholm, den 12e mars 2021

Ytrade Group har idag ingått avtal med Sail Racing International AB (”Sail Racing”) för försäljning av deras årliga sample sale. Avtalet är ett första steg där partnerskapet startar med en testperiod om 6 mån och den mottagna volymen kommer uppgå till ca 7,500 artiklar.

Sail Racing har i över ett decennium drivit sina utförsäljningar en gång per säsong genom fysisk utförsäljning i anslutning till deras huvudkontor i Göteborg. Något som alltid varit mycket uppskattat av deras kundbas som ofta vallfärdat till denna säsongsutförsäljning. Sail Racing väljer nu att anlita Yaytrade för hela denna utförsäljning.

Vi har följt Yaytrades resa under en längre tid. När sedan Yaytrade erbjöd oss en helhetslösning som gav oss möjligheten att genomföra vår årliga sample sale trots rådande pandemi så kändes de som det självklara valet för oss.” säger Joakim Berne, VD Sail Racing International AB

Vi är mycket stolta och glada över detta partnerskap med ett premium-varumärke som Sail Racing och välkomnar dem varmt till Yaytrades plattform. Att få det stora förtroendet att driva den digitalisering av försäljning av sample sale och returer som Sail Racing ser som en viktig del i att effektivisera deras flöde och nå en bredare internationell kundmassa genom Yaytrade. Vi ser med tillförsikt framemot partnerskapet och är starkt målinriktade på att leverera goda resultat”, säger David Knape, VD Ytrade Group AB (publ).

Sail racings säsongsutförsäljning beräknas släppas på Yaytrade den 25e april 2021. I ett första skede beräknas Yaytrade mottaga ca 7,500 artiklar.

David Knape, VD Ytrade Group AB (publ)
E-post: david.knape@yaytrade.com
Telefon: +46 70 999 90 09

Denna information är sådan som Ytrade Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Ytrade Group AB:s (publ) nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Yaytrade
Ytrade Group AB (publ) är ett svenskt fashion-tech bolag som driver marknadsplatsen Yaytrade. Bolaget bildades i Sverige och registrerades hos Bolagsverket under 2015. Den första versionen av Yaytrades marknadsplattform lanserades för allmänheten i slutet av 2017.

På Yaytrade kan privatpersoner handla premium fashion och livsstilsprodukter från varumärken och bolag som genom Yaytrade säljer ut utgående lager, samples och returer genom digitaliserade ”pop-up butiker”.Bolaget bedriver även försäljning av premium second hand från privatpersoner och influensers där användarna skapar sin egna e-butik där de kan skapa annonser själva eller använda bolagets pick-up service. Yaytrade har en urban användarbas och en utstickande design som b.la plockade hem silver i Svenska Designpriset under kategorin e-handel 2020. Bolagets marknadsplattform är en egenutvecklad högteknologisk e-handelsplattform där premiummode möter den cirkulära ekonomin i syfte att bidra till ett mer hållbart konsumentbeteende som driver miljösmart modekonsumtion.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, telefon: +46 (0)8-684 211 10, e-mail: adviser@eminova.se
För mer information, se Yaytrades hemsida www.yaytrade.com