Regi satsar på affärsjuridik  - rekryterar branschexpert

Report this content

Regi satsar vidare med landets största undersökning inom affärsjuridik, Årets Advokatbyrå, som nu går in på sitt fjärde år. Erbjudandet till advokatbranschen både breddas och fördjupas nu genom rekryteringen av Martin Salomon, som med sin bakgrund som jurist och informationsansvarig på Lindahl har mångårig erfarenhet av branschen.

- Undersökningen har tagits väl emot bland landets advokatbyråer, inte minst bland de större byråerna. Vi ser en ökad efterfrågan på information och rådgivning kring den feedback klienterna ger sin byrå och hur den kan användas för att förbättra klientnöjdheten och utveckla affären. Vanliga områden är t ex hur man kan hantera frågor kring prisvärdhet, betalningsmodeller, klientanpassad varumärkesutveckling och marknadsaktiviteter, säger Robert Skölfman, vd på Regi.

Nytt för årets undersökning är även ett fördjupat samarbete med Bolagsjuristernas Förening (BJF), som stödjer undersökningen och bidrar i utvecklingen av projektet.

- Jag ser fram emot att fortsätta utveckla Regis erbjudande. För alla moderna konsultförerag, advokatbyråer inkluderade, är det en framgångsfaktor att ständigt utvecka sitt erbjudande för att vara så relevant som möjligt för kunden. Det kräver en uppriktig ambition att jobba nära sina kunder och att affärsutveckling och kommunikationsstrategier tar sitt avstamp i kundperspektivet, säger Martin Salomon.

För mer information, kontakta:

Robert Skölfman, 08-545 612 81, robert.skolfman@regi.se

Martin Salomon, 072-205 47 97, martin.salomon@regi.se

Om Regi

Regi är ett av Nordens ledande företag på att genomföra konceptuella branschstudier och analyser. Vår affärsidé är att förse våra uppdragsgivare med beslutsunderlag som utvecklar deras verksamhet. Regis kunder återfinns framförallt inom konsultsektorn samt bank och försäkring. Regi genomför årligen tre större branschstudier: IR Nordic Markets, Årets Byrå och Årets Advokatbyrå. Branschundersökningarna ligger till grund för omfattande rapporter med ingående analys för varje enskilt bolag där resultaten för hela branschen redovisas och utvalda benchmarking bolag. Rapporterna utgör ett heltäckande underlag för affärsutveckling med avseende på kunder, konkurrenter, leverantörer med mera.  www.regi.se