Vd Sophia Salenius talar vid mHealth 2010

Report this content

Vi kan med glädje meddela att Sophia Salenius, vd för RegPoint Ltd, är en av talarna vid konferensen mHealth i Dubai i september. RegPoint Ltd är ett företag i hälso- och sjukvårdsbranschen som arbetar med att införa trådlös teknik i världens sjuk- och hälsovård. Utvecklingsarbetet görs i Sverige. RegPoint Ltd är en föregångare inom mHealth-tillämpningar och tjänster. Mer information om RegPoint Ltd finns på www.regpoint.eu

mHealth 2010 hålls den 13–15 september i Dubai, Förenade Arabemiraten. Medverkar gör framträdande personer från olika delar av näringslivet och de allra senaste planerna och tillämpningarna visas upp.

mHealth 2010 samlar ledande aktörer från hela företagsvärlden inom mobila hälso- och sjukvårdssystem. Mer än 35 ledande chefer framträder och globala studier presenteras. Konferensen kommer att gynna den globala utvecklingen av mobil hälso- och sjukvård och utforska hur hälso- och sjukvård kan bedrivas med hjälp av mobil teknik.

Sophia Salenius anförande kommer att handla om de erfarenheter inom mHealth som gjorts de senaste tio åren och de stora möjligheter som finns framöver. Anförandet behandlar framför allt följande:

• Hur utvecklingen av mHealth det senaste decenniet har klargjort framtida möjligheter.
  • Kliniska studier: Resultat som visar vikten av att utnyttja mHealth i hanteringen av epidemier, både för patienter och för vårdpersonal.
  • Studie som visar hur risken för allvarliga följder av diabetes kan minskas med nio procent tack vare trådlös diabetesbehandling.
  • Hur mHealth kommer att öka affärsmöjligheterna för tillverkare av mobila tillbehör och operatörer – allt med positiva effekter för den ekonomiska tillväxten.

Vi ser fram emot att träffas på mHealth 2010!

Vänliga hälsningar

Aaron Richard Earl Boasman