Reinertsen rekryterar arkitekten Mats Molén

Report this content

Konsult- och entreprenadföretaget Reinertsen fortsätter att växa och rekryterar nu arkitekten Mats Molén till Malmökontoret. Hitintills i år har Reinertsen vuxit från 250 till 300 anställda. Mats Molén kommer närmast från ett eget arkitektkontor MOLENARKITEKTER där han genomfört en rad Stad- och Landprojekt.

Reinertsen har vuxit kraftigt i Sverige under senare år och visade under 2011 en tillväxt på 17,3 procent jämfört med ett branschgenomsnitt på 2,9 procent. I år har företaget fortsatt att växa organiskt och nu anställs Mats Molén till kontoret i Malmö.

­– Mats Molén har en imponerande erfarenhet inom arkitektur, planering och husbyggnad. Hans långa erfarenhet av byggprocessen gör honom till en stor tillgång för oss och vårt arbete inom samhällsbyggnad, säger David Hellström, VD på Reinertsen i Sverige.

Mats Molén kommer att arbeta som arkitekt på Reinertsens kontor i Malmö och kommer att jobba i både svenska och norska uppdrag.

– Reinertsen är en omtyckt arbetsgivare som är känd för korta beslutsvägar och en stark företagskultur med tydliga värderingar. Det ska bli spännande att få vara med och bidra till att vi nu blir ännu starkare inom arkitektur och skapandet av en god fysisk miljö, säger Mats Molén, på Reinertsen i Malmö.

Reinertsen Sverige AB ingår i ett av Nordens största konsult- och entreprenadföretag Reinertsen AS. Koncernen har idag ca 2 300 anställda, varav 1 300 ingenjörer och en omsättning på 3,2 miljarder NOK. I Sverige verkar företaget inom affärsområdena Olja & Gas, Energi & Industri och Infrastruktur. Reinertsen Sverige AB har 300 medarbetare i Göteborg, Stenungsund, Malmö, Luleå och Stockholm. Huvudkontoret för den svenska verksamheten ligger i Göteborg.

Mats Molén, Arkitekt på Reinertsen Sverige AB

0709-73 61 02, 010-211 53 32, mats.molen @reinertsen.com