Reinertsen rekryterar Magnus Lundgren

Report this content

Konsult- och entreprenadföretaget Reinertsen fortsätter att växa och rekryterar nu geotekniker Magnus Lundgren. Han kommer närmast från WSP i Göteborg.

Reinertsen satsar stort på att växa i Sverige och visade under 2011 en tillväxt på 17,3 procent jämfört med ett branschgenomsnitt på 2,9 procent. I år har företaget fortsatt att växa organiskt och nu anställs Magnus Lundgren på Reinertsens Göteborgskontor.

– Magnus Lundgren sitter på en nyckelkompetens när det gäller berg- och geoteknik och blir en viktig kugge i såväl framtida anbud som utveckling av verksamheten. Hans långa erfarenhet inom infrastruktur och anläggning kommer väl till pass när vi nu vill växa inom de områdena, säger David Hellström, VD på Reinertsen i Sverige.

Magnus Lundgren kommer arbeta med geoteknik och bergteknik samt bidra till att utveckla samhällsbyggnadsverksamheten på Reinertsens huvudkontor i Göteborg. Magnus kommer närmast från WSP där han de senaste 12 åren lett avdelning Geo Göteborg med ca 30 anställda.

– Reinertsen har framgångsrikt etablerat sig som ett tydligt uppstickarbolag i en traditionell bransch och jag ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla verksamheten ytterligare, säger Magnus Lundgren, senior geotekniker och ingenjörsgeolog på Reinertsen.

För mer information kontakta

Magnus Lundgren, senior geotekniker och ingenjörsgeolog på Reinertsen Sverige AB

010- 511 55 96, 076-10 10 884, magnus.lundgren@reinertsen.com

David Hellström, VD på Reinertsen Sverige AB
010-211 50 50, david.hellstrom@reinertsen.com

Reinertsen Sverige AB är en del av Nordens största konsult- och entreprenadföretag Reinertsen AS. Koncernen har idag ca 2 300 anställda, varav 1 300 ingenjörer och en omsättning på 3,2 miljarder NOK. I Sverige verkar företaget inom affärsområdena Olja & Gas, Energi & Industri och Infrastruktur. Reinertsen Sverige AB har 300 medarbetare i Göteborg, Stenungsund, Malmö, Luleå och Stockholm. Huvudkontoret för den svenska verksamheten ligger i Göteborg.

Taggar: