Reinertsens uppdrag åt Ettans Båthamn möjliggör fortsatt expansion i Norrbotten

Report this content

I konkurrens med flera andra konsultföretag har Reinertsens Luleåkontor fått uppdraget att genomföra geotekniska och miljögeotekniska undersökningar för ett bostadsprojekt vid Södra hamnen i centrala Luleå.

I uppdraget ingår också att ta fram en miljökonsekvensbeskrivning för vattenverksamhet, sammanställa en teknisk beskrivning samt upprätta en ansökan om tillstånd för vattenverksamhet åt kunden som är Ettans Båthamn AB och Nåiden Bygg AB. I projektet ingår dels en flyttning av en stor småbåtshamn samt fyllning och byggande av bostäder inom området för den nuvarande hamnbassängen.

– Det här är ett spännande uppdrag och vi är glada över att Ettans Båthamn AB och Nåiden Bygg AB valde oss för uppdraget. Vi har ett erbjudande inom geoteknik och miljö som vi känner oss väldigt trygga med och som även tilltalade kunden. Ett viktigt uppdrag då vi är nya på marknaden i Luleå sedan 2012 och som möjliggör vår fortsatta expansion i Norrbotten, säger Håkan Rosén, geotekniker och affärsutvecklare på Reinertsen.

Håkan Rosén, geotekniker och affärsutvecklare, Reinertsen Sverige AB

010-211 55 85, hakan.rosen@reinertsen.com

David Hellström, VD på Reinertsen Sverige AB

010-211 50 50, david.hellstrom@reinertsen.com

Reinertsen Sverige AB ingår i ett av Nordens största konsult- och entreprenadföretag Reinertsen AS. Koncernen har idag ca 2 300 anställda, varav 1 300 ingenjörer och en omsättning på 3,2 miljarder NOK. I Sverige verkar företaget inom affärsområdena Olja & Gas, Energi & Industri och Infrastruktur. Reinertsen Sverige AB har 300 medarbetare i Göteborg, Stenungsund, Malmö, Luleå och Stockholm. Huvudkontoret för den svenska verksamheten ligger i Göteborg.

Taggar:

Citat

Håkan Rosén, geotekniker och affärsutvecklare på Reinertsen.