7-Eleven och Pressbyrån lanserar iTunes-presentkort

Idag börjar samtliga drygt 500 7-Eleven- och Pressbyråbutiker runt om i Sverige att sälja iTunes Gift Card. Ett presentkort förladdad med tre olika valörer, 150, 250 eller 500 kronor för vilka man från Apple iTunes Store kan köpa och ladda ner enstaka låtar, album, spellistor, ljudböcker och iPhone-appar direkt till sin iPod, iPhone, Mac eller PC.

Det är inget annat än en braksuccé. Över 10 miljarder låtar har laddats ner från iTunes Store sedan starten 2003. Nu ansluter Pressbyrån och 7-Eleven till framgångssagan och erbjuder från och med idag presentkortet iTunes Gift Card i samtliga sina butiker. På baksidan av kortet finns en kod som anges på iTunes Store. Därefter kan man handla musik, ljudböcker och iPhone-appar för hela eller en del av beloppet. Det av kortets värde som inte använts ligger kvar på användarens iTunes-konto till ett senare tillfälle. En låt på iTunes Store kostar sju, nio eller tolv kronor, ett album i genomsnitt 90 kronor. Kortet säljs i tre valörer: 150, 250 eller 500 kronor. Men som introduktionserbjudande*, vecka 21 och 22, säljs kortet i valören 150 kronor med 33 procents rabatt till kampanjpriset 100 kronor. – Vi har under de senaste åren satsat stort på presentkort av olika slag. SF Bio, Kaffegram, Glassogram, Spotify Premium och nu iTunes-presentkort. Det är ett snabbt och enkelt sätt att visa omtanke, säga tack eller bara skicka en hälsning som har blivit väldigt omtyckt bland våra kunder, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån. – Att ge bort underhållning ”In blanco”, där mottagaren själv får bestämma vad han eller hon vill göra, är i det närmaste den perfekta presenten. Med iTunes-presentkort blir valfriheten dessutom riktigt stor. Det första man tänker på när man hör iTunes är musik, men här finns också ett stort utbud av suverän litteratur och spännande appar för alla som skaffat en iPhone. Det är riktigt kul att vi nu kan bredda vårt erbjudande med detta riktigt häftiga kort, säger Johan Rosenblom, marknadschef på 7-Eleven. För mer information om iTunes Gift card, besök: http://store.apple.com/se/