7-Eleven utser Årets produkt 2011:En iskall & välsmakande nyhet blev årets produkt på Shell/7-Eleven

Cafe Cooler har blivit vald som Årets produkt 2011 på 7-Eleven längs väg. Cafe Cooler med sin ungdomliga och fräscha smak har fångat kundernas gillande. Produkten blev snabbt en succé när den lanserades på Shell/7-Eleven.

Cafe Cooler tar hem vinsten som Årets produkt. I samarbete med Arla har 7-Eleven skapat en produkt som passar servicehandeln perfekt. Cafe Cooler har redan från första försäljningsdag haft en stadig utveckling och är i dag en etablerad produkt även längs väg.

- Cafe Coolern blev snabbt en succéprodukt på shell/7-Eleven, både butikerna och kunderna har efterfrågat denna produkt och vid lanseringen har butikerna marknadsfört den väl. Det är roligt att den gått så bra säger, Sara Rencrantz produktchef på Reitan Servicehandel.

- Vi är mycket glada att Cafe Cooler blev utvald till årets produkt på 7-Eleven längs väg. Det visar att man med gott samarbete och med gemensamma insatser mellan Reitan Servicehandel Sverige AB och Arla lyckats att nå ut och optimera försäljningen av en redan befintlig produkt, säger Johnny Boman, Key account manager och Christina Bergman, servicehandel- och grossistansvarig.

Genom ett bra samarbete kom Arla och 7-Eleven fram till att Cafe Coolern skulle lanseras längs väg.

- Årets produkt på Shell/7-Eleven har överträffat våra förväntningar och blivit ett självklart tillskott till våra bensinstationer. Produkten har länge varit efterfrågad och under våren 2011 införlivades våra kunders förväntningar även längs väg, säger Richard Forsshéll, Marknadschef 7-Eleven.

Årets produkt utsågs på Reitan Servicehandels årliga leverantörsgala som hölls på Berns fredag den 7 oktober 2011.

Sara Rencrantz Produktchef Reitan Servicehandel Sverige

e-mail: Sara.Renkranzt@reitanservicehandel.se

Richard Forsshéll, Marknadschef 7-Eleven
e-mail: richard.forsshell@reitanservicehandel.se

7-Eleven är en rikstäckande närbutikskedja med 190 butiker (76 i citylägen och 109 längs väg genom ett samarbete
med Shell) på 86 orter . Butikerna erbjuder ett omfattande sortiment bestående av en mängd matalternativ, drycker, italienskt färskmalet  kaffe, nybakat bröd, konfektyr och dagligvaror samt ett rikt utbud av tjänster som t.ex. in- och utbetalningar, biljettbokning och  spel och lotter. 7-Eleven grundades 1927 i USA och är idag världens största närbutikskedja med fler än 45 000 butiker i 17 länder. 7-Eleven i Norden (Danmark, Norge och Sverige) ingår i norska Reitangruppen AS och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, se: www.7-eleven.se.