De tog pris i Årets produkt hos 7-Eleven, Pressbyrån och 7-Eleven/Shell

Under fredagen den 23 september håller Reitan Convenience i det årliga leverantörsmötet på Berns i Stockholm, då passar franchisekedjan även på att dela ut pris till de produkter som sålt absolut bäst i respektive kedja och priserna går till S-märken från Candy People, Omni från Swedish Match och Redbull.

Reitan Convenience utser varje år årets produkt hos sina tre butikskoncept Pressbyrån, 7-Eleven och 7-Eleven/Shell. För Årets produkt i Pressbyrån går priset till det klassiska S-märket, godiset som gjorde sitt namn under 80-talet och blev till en stor favorit under kioskbesöken. I motiveringen ligger även en passande storlek på förpackning och de stora volymer som har blivit en given succé på Pressbyrån.

- De här produkterna är våra stora dragplåster till butikerna och utgör det fina utbud som vi kan erbjuda våra kunder. De här priserna är ett sätt att visa våra leverantörer att vi älskar det de gör och att vi är bra på att sälja dem, säger Magnus Carlsson, vd på Reitan Convenience Sverige AB.

För 7-Eleven är det snusmärket Omni priset för Årets produkt, produkten har sålts exklusivt i Reitans butiker under sommaren och visat en tydlig volymutveckling, kundtrafik och en stor efterfrågan från målgruppen. På Shell/7-Eleven tog den populära energidrycken Redbull hem priset, drycken levererar tvåsiffriga tillväxttal och har satt trenden för funktionell dryck på kartan.

Priserna är ett bevis på ett nära samarbete med kedjorna, där leverantörerna flitigt arbetar med att ta fram produkter och varor som passar extra bra i butikskoncepten.

Christine Fraser - Kommunikation
070 439 4144, christine.fraser@mslgroup.com

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom drygt 500 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell/St1 innebär att Reitan Convenience driver drygt 100 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2014 blev drygt 81,6 miljarder NOK. För mer information se: www.pressbyran.sewww.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.