Ny ekonomidirektör på Reitan Servicehandel Sverige AB

Dennis Legin har från och med den 1 oktober utsetts till ny ekonomidirektör för Reitan Servicehandel Sverige AB. Han efterträder Sverker Carnemark, som den 1 oktober tillträder som ekonomidirektör för Reitan Servicehandel i Norge. Dennis Legin startar sin tjänst idag den 1 september med att praktisera i butik.

Dennis Legin, 42, år kommer närmast från en tjänst som interim CFO på Lexington. Hans tidigare erfarenheter inkluderar flera ledande befattningar vid byggvaruhuskedjan Bauhaus, Philip Morris AB och Diesel Sweden AB. Magnus Carlsson, VD för Reitan Servicehandel Sverige AB kommenterar: ”Jag är mycket glad att vi har anställt Dennis Legin som ny ekonomidirektör. Dennis är mycket kompetent med gedigen erfarenhet från motsvarande positioner inom detaljhandeln. Med denna rekrytering får vi fortsatt mycket goda förutsättningar att utveckla vår position som ledande aktör inom servicehandeln. Samtidigt vill jag också tacka Sverker Carnemark för ett utomordentligt väl genomfört arbete och önska honom all framgång i hans fortsatta arbete inom koncernen.”