Pressbyrån lanserar fler presentkort inför kommande julrusch

Allt fler kunder inser att presentkort är den perfekta presenten och i kombination med Pressbyråns tillgänglighet är det en snabb, enkel och uppskattad lösning. Förra året ökade försäljningen av presentkort med 1340 %, från 3000 dagarna före jul till 45 000 kort, dagen före julafton och Pressbyrån räknar med större försäljning i år. Nu utökar Pressbyrån sitt sortiment med ännu fler presentkort i olika kategorier så att det finns något för alla.

Allt fler väljer att slippa trängsel i julhandeln och istället köper en present som gör att mottagaren får välja själv vad den vill ha. Under förra året såldes nästan en kvarts miljon julklappar i form av presentkort på Pressbyrån och bara under julafton såldes 10 000 presentkort. Därför förbereder sig Pressbyrån med ännu större utbud inför årets julhandel och lanserar sex stycken nya presentkort.

-  Vi har sett att våra kunder uppskattar våra presentkort och redan idag har vi något för alla. Vi har idag några av Sveriges största varumärken och kommer snart att utöka vårt utbud med ännu fler attraktiva och spännande varumärken, säger Monika Nowak, produktchef för Tjänster på Pressbyrån.

I USA är presentkort en växande trend och den verkar ha nått Sverige. Förra året var det årets julklapp. Fördelen med presentkortet är att det är personligt men ändå tillräckligt öppet för den som får det att det inte måste bytas. Allt fler företag ser Pressbyråns butiker som en intressant kanal.

-  Det är viktigt för oss att göra musik tillgänglig för alla i Sverige på ett enkelt sätt, säger Öjje Holt, Nordisk VD på Spotify. Med Spotify presentkort hos 7-Eleven/Pressbyrån är det enkelt att snabbt plocka upp en musikpresent som passar alla.

Sortiment av presentkort på Pressbyrån:
SF
iTunes
KICKS
Stadium
Indiska
XL-Bygg
Plantagen
Polarn & Pyret
Svenska Spa Hotell
Habbo
Spotify

Monika Nowak, Produktchef tjänster Pressbyrån

E-mail: monika.nowak@reitanservicehandel.se

Reitan Servicehandel Sverige AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 515 butiker. Reitan Servicehandel har under de senaste åren haft en enorm framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell innebär att Reitan Servicehandel driver ca 110 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Servicehandel Sverige AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2010 blev cirka 70 miljarder SEK. För mer information se: www.pressbyran.se, www.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.