Reitan Convenience Sweden AB anställer Malin Eklund för att leda företagets HR-arbete

Malin Eklund förstärker Reitan Convenience Sweden AB på HR- och HMS-sidan. Malin har lång erfarenhet av olika befattningar inom HR, kommunikation och CSR och kommer närmast från OK-Q8 AB.

Under september tillträder Malin Eklund tjänsten som HR-chef på Reitan Convenience Sweden AB, franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven, med cirka 500 butiker runt om i landet.

– Jag drivs av att kombinera värdeskapande HR-arbete och framgångsrika affärer. Reitan Convenience är ett företag med en tydlig drivkraft och stort fokus på våra kunder och köpmän. Att vara en del av en värderingsstyrd organisation passar bra med mina visioner, säger Malin Eklund.

Företaget som är familjeägt har sedan en tid tillbaka drivit ett fokus på värdebaserat ledarskap, något som företagets Magnus Reitan, Reitan Convenience VD och ägare, mottog pris för tidigare i år - 2015 NACS Insight European Convenience Industry Leader of the year. Malin kommer vara en stor resurs i det fortsatta arbetet i att lyfta de interna förmågorna inom Pressbyrån och 7-Eleven, genom mentor-initiativ och traineeprogram.

– Vi är väldigt glada att kunna rekrytera Malin som ny HR-chef. För oss på Reitan Convenience är det viktigt att attrahera och utveckla duktiga köpmän och medarbetare. Malin kommer att bidra positivt såväl inom HR som i företagsledningen säger Magnus Carlsson, VD för Reitan Convenience Sweden AB.

Malin Eklund efterträder tidigare HR-chef Helena Ekdahl som går vidare till Varner-gruppen.

För mer information, kontakta gärna:
Malin Eklund, HR-Chef, Reitan Convenience Sweden AB
08-587 490 00, malin.eklund@reitanconvenience.se

Reitan Convenience Sweden AB är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom drygt 500 butiker. Reitan Convenience har under de senaste åren haft en stor framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell/St1 innebär att Reitan Convenience driver drygt 100 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Convenience Sweden AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2014 blev drygt 81,6 miljarder NOK. För mer information se: www.pressbyran.sewww.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.

Citat

Jag drivs av att kombinera värdeskapande HR-arbete och framgångsrika affärer. Reitan Convenience är ett företag med en tydlig drivkraft och stort fokus på våra kunder och köpmän. Att vara en del av en värderingsstyrd organisation passar bra med mina visioner.
Malin Eklund, HR-chef på Reitan Convenience Sweden AB
Vi är väldigt glada att kunna rekrytera Malin som ny HR-chef. För oss på Reitan Convenience är det viktigt att attrahera och utveckla duktiga köpmän och medarbetare. Malin kommer att bidra positivt såväl inom HR som i företagsledningen.
Magnus Carlsson, VD för Reitan Convenience Sweden AB