Reitan Servicehandel fortsätter göra topprekryteringar

Reitan Servicehandel presenterar ett antal förstärkningar inom organisationen; Fredrik Larsson blir ny inköpsdirektör, Gustav Almqvist får rollen som svensk IT-chef och Helena Ekdahl på tjänsten som HR-chef.

-       Både Pressbyrån och 7-Eleven har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren och vi är stolta över att kunna matcha framgångarna med starka rekryteringar, säger Magnus Carlsson, VD på Reitan Servicehandel Sverige AB. Vi ser med tillförsikt på framtiden och tror att dessa rekryteringar kan hjälpa oss utveckla företaget. Vår expansion fortsätter både för Pressbyrån, 7-Eleven i citylägen samt 7-Eleven längs väg.

Två nya nyckelmedarbetare har börjat på Reitan Servicehandel: Fredrik Larsson som tar rollen som inköpsdirektör och Gustav Almqvist som blir svensk IT-chef. Fredrik har stor erfarenhet från detaljhandeln med internationell erfarenhet från både Lidl och Nordic Hotels. Gustav har stor erfarenhet från servicesektorn med kundnära verksamhet och kommer närmast från Fritidsresor. Samtidigt kommer Helena Ekdahl tillbaka till företaget, nu i rollen som HR-chef.

För mer information och bilder, kontakta:
Henrik Freudenthal, presskontakt Reitan Servicehandel
Magnus Carlsson, vd Reitan Servicehandel Sverige AB

E-mail:  magnus.carlsson@reitanservicehandel.se

Reitan Servicehandel Sverige AB
är sedan 2004 franchisegivare inom koncepten Pressbyrån och 7-Eleven och har idag verksamhet genom cirka 515 butiker. Reitan Servicehandel har under de senaste åren haft en enorm framgång på den svenska marknaden. Ett avtal med Shell innebär att Reitan Servicehandel driver ca 110 bensinstationer under två av världens starkaste varumärken Shell och 7-Eleven. Reitan Servicehandel Sverige AB ägs av det norska bolaget Reitangruppen AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark samt Lettland. Varuomsättningen för Reitangruppen 2010 blev cirka 70 miljarder SEK. För mer information se: www.pressbyran.se, www.7-eleven.se och www.reitangruppen.no.