Ellevio förlänger avtal med Rejlers

Ellevio ger Rejlers Embriq fortsatt förtroende att leverera systemet Quant TP SELMA, ett kvalitetssystem för elnäts-och elhandelsföretag. Systemet ställer höga krav på säkerhet och ger Ellevio möjlighet att leverera hög service och kvalitet till sina kunder.

Rejlers Embriq levererar sedan länge mät- och avräkningstjänster till Ellevio AB via systemet Quant TP SELMA. Nu har Ellevio beslutat att förlänga avtalet gällande Quant TP SELMA. Systemet kvalitetssäkrar, strukturerar och rapporterar mätvärden till marknadens aktörer där det ställs höga krav på säkerhetsklassning.

- Vi uppskattar Rejlers lösningsorienterade synsätt. Genom förlängningen av avtalet kan vi tillsammans med Rejlers Embriq fortsätta erbjuda god kvalitet till våra kunder, säger Mårten Granfors, chef för mätning och avräkning på Ellevio.

Om Ellevio:

Ellevio AB är ett av Sveriges största elnätsföretag. Vi ser till att elen kommer fram till nära 960 000 hem och arbetsplatser från Halland i söder till Hälsingland i norr och från Smögen i väster till Stockholm och Nynäshamn i öster. Vi har cirka 500 anställda och sysselsätter totalt cirka 3 000 personer runt om i landet. Ellevio, som har sitt säte i Stockholm, ägs av Tredje AP-fonden, Folksam, Första AP-fonden och OMERS Infrastructure. Läs mer på ellevio.se

Om Rejlers Embriq:

Rejlers Embriq levererar tjänster till kunder i hela Norden och finns på orter som Oslo, Halden, Drammen, Kristiansand, Arendal, Hamar, Motala och Göteborg. Vi skiljer oss från andra aktörer genom att kombinera solid kompetens inom digitalisering med bred erfarenhet och kunskaper om våra kunders verksamhet. Vi är en del av Rejlers-koncernen, som har över 75 års erfarenhet som rådgivande kompetensleverantör till nordiskt näringsliv och är börsnoterad på NASDAQ QMX i Stockholm.

Thomas Pettersen, CEO Rejlers Norge, thomas.pettersen@rejlers.no, +47 950 22 323
Malin Sparf Rydberg, Kommunikationschef Rejers AB, malin.rydberg@rejlers.se, 070-477 17 00

För mer information om Rejlers Embriq:

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns närmare 2000 engagerade experter med spetskompetens inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma på sammanlagt 70 orter i Sverige, Norge och Finland. År 2018 omsatte Rejlers 2,4 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.