Eva Nygren blir Årets Ruter Dam

(REJL B)
Eva Nygren, vd och koncernchef på Rejlers, utses idag till Årets Ruter Dam. Hedersutmärkelsen delas ut av H.K.H. Kronprinsessan Victoria under ett seminarium i Stockholm senare i eftermiddag.

Eva Nygren är glad och överraskad av att få ta emot utmärkelsen.

- Det känns väldigt roligt, både för mig personligen och för Rejlers som företag. Jag tror att det är viktigt med tydliga förebilder för att få fler kvinnor att vilja ta ledande positioner. Här fyller Ruter Dam en viktig roll genom att lyfta och synliggöra kvinnor på tunga poster inom näringslivet, säger Eva Nygren.

- Eva Nygren har gjort en imponerande karriär från arkitekt till vd och koncernchef för ett börsnoterat företag. Eva har ett stort operativt ansvar. Hon var juryns enhälliga val, säger Gunilla Arhén, vd och grundare av Ruter Dam.

Ruter Dam firar 25 år och sedan 1990 delas utmärkelsen Årets Ruter Dam ut till den kvinna i Sverige som befordrats under året och har det största ansvaret i form av antalet medarbetare, omsättning och totalansvar.

Eva Nygren; vd och koncernchef, tel. 073-412 66 60, e-post: eva.nygren@rejlers.se
Rebecka Oxelström; kommunikationschef, tel. 073-412 66 75, e-post: rebecka.oxelstrom@rejlers.se
www.rejlers.se

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, elektronik, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på NASDAQ OMX, Nordiska listan.