Mikko Vaahersalo utsedd till ny vd för Rejlers Finland

Mikko Vaahersalo har utsetts till ny vd för Rejlers Finland, koncernens näst största marknad med en omsättning på närmare 1 miljard SEK, 1 000 medarbetare samt 21 kontor. Mikko Vaahersalo kommer att ingå i Rejlers koncernledning och tillträder sin nya roll den 1 maj 2021.

Mikko Vaahersalo efterträder Seppo Sorri, som efter femton år som vd har beslutat att lämna bolaget, enligt tidigare kommunikation. Mikko Vaahersalo har en lång erfarenhet från angränsande branscher och kommer närmast från rollen som vd och koncernchef för Empower Oy. Mikko Vaahersalo, civilingenjör, 42 år, har erfarenhet av att leda och utveckla organisationer och affärer framgångsrikt inom olika teknikområden och marknadsförhållanden.

- Vi är glada att Mikko Vaahersalo tar sig an jobbet som ny vd för Rejlers Finland. Mikko är en modern och kundorienterad ledare som bygger framgång på samarbete. Han har den bakgrund och de egenskaper som krävs för att fortsätta utveckla Rejlers Finland till landets vassaste teknikkonsult 2025, säger Viktor Svensson, vd och koncernchef för Rejlers.

I sin senaste roll som vd och koncernchef för Empower ansvarade Mikko för uppdelningen och försäljningen av bolaget, vilket ägde rum under 2020. Dessförinnan var han under flera år chef för två större divisioner inom Empower, Telecom respektive Smart Industry, vilka tillsammans var av ungefär samma storlek som Rejlers Finland. Mikko var på Empower i drygt fjorton år och dessförinnan på Stora Enso i sju år.

- Jag är oerhört glad och energifylld över förtroendet att få leda anrika Rejlers Finland in i framtiden. Rejlers har en imponerade och bred kompetens att erbjuda kunderna samt en lärande intern kultur som lockar mycket. Detta kommer fortsätta att ligga till grund för vår resa mot ökad lönsamhet, tillväxt och absolut excellens i kundleveransen, säger Mikko Vaahersalo.

Viktor Svensson, vd och koncernchef, 070-657 20 26, viktor.svensson@rejlers.se

Denna information är sådan information som Rejlers AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 april 2021 kl. 13.00 CEST.

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2400 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2020 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com