Peter Rejler vann utmärkelsen European CEO of the year

(REJL B)
Peter Rejler vann utmärkelsen European CEO of the year, vilket tillkännagavs på ACEs (Association for Consultancy and Engineering) prisutdelning i London igår kväll. Utmärkelsen är ett erkännande av ett enastående allsidigt ledarskap i teknikkonsultbranschen i Europa. Några av kriterierna som kandidaterna har bedömts på är finansiellt resultat, innovation och kreativitet, ledaregenskaper, inspiration till medarbetarna och hur man har bidragit till den tekniska konsultbranschen och samhället i stort.

Detta är en ära och jag är mycket stolt och tar ödmjukt emot utmärkelsen bland alla dessa fantastiska tekniska konsultföretag i Europa och deras ledare. Utmärkelsen är också ett erkännande av vad vi på Rejlers åstadkommit tillsammans, säger Peter Rejler, arbetande styrelseordförande och tidigare vd och koncernchef i Rejlers.

Priset uppmärksammar den fantastiska insats som Peter har gjort i att leda Rejlers, som grundades av hans farfar, genom en betydande tillväxt från cirka 200 medarbetare 1999 till cirka 1500 i Norden idag. Ledarskap kan vara svårt att definiera. Det må vara sant, men effekten av en visionär vd är alltid tydlig. Vi är välsignade med en mängd duktiga ledare i vår bransch och denna utmärkelse är välförtjänt, sa Dr Nelson Ogunshakin OBE, vd för ACE, vid prisutdelningen.

På Rejlers årsstämma den 2 maj 2012, utsågs Eva Nygren till ny vd och koncernchef, och Peter Rejler valdes till ny arbetande styrelseordförande.

Eva Nygren; VD och koncernchef,  tel. 073-412 66 60, e-post: eva.nygren@rejlers.se
Lars Solin; vVD och CFO,   tel. 073-386 15 20, e-post: lars.solin@rejlers.se
www.rejlers.se

Rejlers är en nordisk koncern som erbjuder tekniska konsulttjänster inom elteknik, energi, mekanik, automation, elektronik, IT och telekom. Rejlers aktie är noterad på NASDAQ OMX, Nordiska listan.