Rejlers - en viktig leverantör i Vattenfalls investeringsprojekt

Rejlers Sverige AB och Vattenfall Eldistribution har skrivit ett nytt ramavtal som gäller från den 1 januari 2019 och två år framåt, med möjlighet till förlängning upp till fem år.

Vattenfall är en av Sveriges största elnätsägare med nästan 900 000 elnätskunder. De kommande fem åren ska Vattenfall investera ca 20 miljarder kronor i sitt elnät. Rejlers kommer att vara en viktig leverantör av tekniska konsulttjänster i Vattenfalls investeringsprojekt de kommande åren, som ska möjliggöra den utbyggnad och förnyelse av elnätet som är planerad.

- Vattenfall är en viktig kund för oss och vi arbetar tätt tillsammans idag i många projekt. Rejlers ska fortsätta att hjälpa Vattenfall med de utmaningar de står inför i vår digitaliserade framtid. Vi är glada för fortsatt förtroende och ser fram emot ytterligare en ramavtalsperiod, säger Jonas Böös, kundansvarig för Vattenfall på Rejlers.

Digitalisering av elnätet är en förutsättning för ett hållbart samhälle. Här kan Rejlers bidra med avancerade digitala lösningar för att effektivisera och säkerhetsanpassa elnätet. Rejlers är en ledande leverantör till energibranschen inom augmented reality (AR) och koncept som ”digital twins”.

Viktor Svensson, vd och koncernchef, 070-657 20 26, viktor.svensson@rejlers.se
Jenny Edfast, divisionschef Energy Rejlers Sverige, 070-649 64 13, jenny.edfast@rejlers.se

Om oss

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2400 engagerade experter med spetskompetens inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2019 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.