Rejlers experter deltar på Nordic Rail

Framtidens infrastruktur och resursbristen inom järnvägen står i centrum när Nordens största järnvägsmässa, Nordic Rail arrangeras i Jönköping 10-12 oktober.

På Nordic Rail föreläser Martin Sivik Ångman om hur Rejlers går i bräschen genom att skapa projekt och satsningar där kompetent arbetskraft paras ihop med arbetsgivare i behov av järnvägsingenjörer.

- Att hitta och rekrytera medarbetare med rätt kompetens är redan en av de största utmaningarna i järnvägsbranschen. När företagen vet att de har möjlighet att anställa medarbetare med rätt kompetens, vågar de tacka ja till nya projekt och vi vill gärna dela med oss av våra erfarenheter så att fler företag kan matchas med rätt personer, säger Martin Sivik Ångman.

Från Rejlers föreläser även Christoffer Kronqvist, expert inom säkerhetsstyrning, om EU-direktivet CSM-RA* och hur man mer aktivt kan använda CSM-RA i Sverige. Soma Rostam är ytterligare en talare från Rejlers som delar med sig av sina erfarenheter av att arbeta som järnvägsingenjör på ett värderingsstyrt konsultföretag som Rejlers.

Välkommen till Rejlers monter B02:56 där tider för samtliga föreläsningar presenteras.

*CSM-RA är en EU-lag för hantering av järnvägssäkerhet i förbindelse med ändringar i järnvägsinfrastrukturen.

Peter Rejler; vd och koncernchef, e-post: peter.rejler@rejlers.se
Niklas Mårtensson, projektchef affärsområde Infra Rejlers Sverige, telefon +46 703 42 44 21, e-post: niklas.j.martensson@rejlers.se

Om oss

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns närmare 2300 engagerade experter med spetskompetens inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2018 omsatte Rejlers 2,4 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.