Rejlers fördjupar samarbete med Better Energy genom nytt ramavtal

Rejlers fördjupar samarbetet med Better Energy AS, ett ledande företag inom solcellsenergi, genom ett nytt ramavtal med deras svenska filial Better Energy Sweden AB. Samarbetet syftar bland annat till att optimera modeller för lönsamhet och driftskostnader samt att stödja Better Energy i deras fortsatta expansion inom solcellsparker och hållbar energiproduktion.

Rejlers har tidigare haft ett ramavtal med Better Energy AS, som nu har utökats till ett större och mer omfattande samarbete. I uppdraget ingår att utveckla en träffsäkrare screeningmodell för lönsamhet samt genomföra en gedigen kostnadsuppskattning av den svenska tariffstrukturen. Detta ökar möjligheterna att optimera kostnaderna och effektivisera verksamheten.

Ramavtalet öppnar också upp för utvärderingar och analyser för att identifiera potentiella platser för nya solcellsparker samt andra hållbara energilösningar. Avtalet sträcker sig över tre år med möjlighet till förlängning.

- Det är väldigt spännande att få fortsatt förtroende från Better Energy och vi ser fram emot att leverera högkvalitativa lösningar som hjälper bolaget att växa och optimera sin verksamhet, säger Mårten Einarsson, Business Unit Manager på Rejlers division Energy.

- Rejlers har den expertis vi behöver för att kunna expandera. Vi har stort förtroende för deras kapacitet och ser fram emot att fördjupa vårt samarbete i framtiden, säger Andreas Brännström, Managing Director på Better Energy Sweden AB.

Sara Kimell, divisionschef Energy, Rejlers Sverige, 070-144 38 99, sara.kimell@rejlers.se
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, Rejlers Group, 070-477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med spetskompetens hjälper vi företag, myndigheter och andra organisationer att möta morgondagens samhällsutmaningar. Våra tjänster är viktiga byggstenar för att uppnå ett hållbart samhälle. Sedan bolaget grundades 1942, har Rejlers framgång byggts på förmågan att ständigt lära nytt. Vår vision "Home of the learning minds" vägleder oss till kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten har Rejlers 3200 experter inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. År 2023 omsatte bolaget 4,1 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Mid Cap, Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com