Rejlers förnyar ramavtal med ett av Sveriges största elnätsbolag

Rejlers har fått ett förnyat tvåårigt ramavtal med möjlighet till förlängning till 2028, med ett av Sveriges största elnätsbolag. Ramavtalet ger Rejlers möjlighet att leverera teknikkonsultjänster inom flera områden som är viktiga för landets energiomställning.

Rejlers har tecknat ett nytt ramavtal med Vattenfall Eldistribution AB, omfattande teknikkonsultjänster från lokalnät till regionnät och stationer. Vattenfall Eldistribution spelar en viktig roll som drivkraft för energiomställningen och elektrifieringen av Sverige. Genom Rejlers får nu Vattenfall tillgång till ledande teknikkompetens inom flera områden som är viktiga för de stora elnätsinvesteringar som bolaget planerar att genomföra.

Kompetensförsörjningen till elnätsbranschen har varit en annan viktig parameter i upphandlingen. Rejlers har här lyft fram sitt program för att attrahera personer till sektorn och bidra till branschens utveckling och framtid.

– Vi är mycket glada och stolta över att få fortsätta vårt långa och framgångsrika samarbete med Vattenfall Eldistribution, som är en av våra viktigaste och största kunder. Vi ser fram emot att bidra till deras arbete med att skapa ett smartare och mer hållbart elnät för framtiden, som är en avgörande pusselbit i den svenska klimatomställningen, säger Jonas Böös, affärsutvecklingschef på Rejlers division Energy.

Ramavtalet med Vattenfall Eldistribution AB löper på två år från årsskiftet 2023/2024 med möjlighet till årsvisa förlängningar till och med 2028-12-31.

Sara Kimell, divisionschef Energy, Rejlers Sverige, 070-144 38 99, sara.kimell@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med spetskompetens hjälper vi företag, myndigheter och andra organisationer att möta morgondagens samhällsutmaningar. Våra tjänster är viktiga byggstenar för att uppnå ett hållbart samhälle. Sedan bolaget grundades 1942, har Rejlers framgång byggts på förmågan att ständigt lära nytt. Vår vision "Home of the learning minds" vägleder oss till kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten har Rejlers cirka 3300 experter inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. År 2022 omsatte bolaget 3,5 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Mid Cap, Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com