Rejlers förvärvar Elproj teknik AB

Som ett led i bolagets strategi att växa har Rejlers idag ingått avtal om att förvärva teknikkonsultbolaget Elproj teknik AB i Oskarshamn. Elproj teknik AB har 18 medarbetare med spetskompetens inom elkraft, automation och installationsprojektering. Förvärvet stärker Rejlers närvaro och erbjudande i regionen.

- Våra tjänster kompletterar varandra väl och vi är mycket glada över att nu kunna erbjuda fler och bredare uppdragsåtaganden och projektleveranser åt våra kunder i Oskarshamn med omnejd, säger Nils Börjesson, Business Area Manager på Rejlers.

Elproj teknik AB omsätter ca 24 MSEK årligen och har en god lönsamhet. Några av kunderna är Scania, Trafikverket och OKG. Bolagets nuvarande tre ägare fortsätter att arbeta operativt i verksamheten efter förvärvet.

- Vi är imponerade av Rejlers företagskultur och synsätt på ledarskap och medarbetare. Med den nya visionen har Rejlers påbörjat en spännande resa och vi ser fram emot att bidra med vår kunskap och kompetens, säger Lennart Karlsson, VD Elproj teknik AB.

Henrik Öhrnell, Divisionschef Industry/Infrastructure Rejlers, 072-213 11 70, henrik.ohrnell@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns närmare 2400 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2018 omsatte Rejlers 2,4 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.
www.rejlers.com