Rejlers har erhållit utmärkelsen guld av EcoVadis för hållbarhetsarbete

Rejlers har tilldelats utmärkelsen guld av EcoVadis, en världsledande och oberoende granskningsorganisation som bedömer och betygsätter företags arbete med hållbarhet. Rejlers erhöll 79 av 100 poäng, vilket placerade företaget bland de bästa 5 procenten av alla företag som EcoVadis har utvärderat under de senaste 12 månaderna (över 95 percentilen).

EcoVadis utvärderar företagens transparens inom följande områden: miljö, arbetsförhållanden, affärsansvar, etik samt hållbara upphandlingar. Mer än 130 000 företag globalt har betygsatts av EcoVadis.

- Vi har höjt våra ambitioner och har en ny strategi som vägleder oss i vårt kontinuerliga arbete mot en mer hållbar framtid. Utmärkelsen guld är ytterligare ett bevis på att vi är på rätt väg. Vi vet också att det kommer att värderas högt av våra kunder, säger Malin Ljung Eiborn, hållbarhetschef på Rejlers.

- Vi är oerhört stolta över vårt hållbarhetsarbete och övertygade om att betyget kommer att stärka oss ytterligare i vårt uppdrag att vara en katalysator för våra kunders omställning, säger Viktor Svensson, vd och koncernchef på Rejlers.

Malin Ljung Eiborn, hållbarhetschef, Rejlers Group, 0767 97 35 30, malin.eiborn@rejlers.se
Viktor Svensson, vd och koncernchef, Rejlers Group, 070 657 20 26, viktor.svensson@rejlers.se
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, Rejlers Group, 070 477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Om EcoVadis:
EcoVadis hållbarhetsbetyg baseras på internationella hållbarhetsstandarder som de tio principerna i FN:s Global Compact, Internationella arbetsorganisationens (ILO) konventioner, Global Reporting Initiatives (GRI) standarder och ISO 26000-standarden. Betygen ger en evidensbaserad analys av prestanda och en konkret färdplan för ständiga förbättringar.
Läs mer på www.EcoVadis.com/suppliers

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med spetskompetens hjälper vi företag, myndigheter och andra organisationer att möta morgondagens samhällsutmaningar. Våra tjänster är viktiga byggstenar för att uppnå ett hållbart samhälle. Sedan bolaget grundades 1942, har Rejlers framgång byggts på förmågan att ständigt lära nytt. Vår vision "Home of the learning minds" vägleder oss till kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten har Rejlers 3200 experter inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. År 2023 omsatte bolaget 4,1 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Mid Cap, Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com