Rejlers och Specialfastigheter tecknar ramavtal

Rejlers har tecknat ramavtal med Specialfastigheter Sverige AB, som äger och förvaltar fastigheter med höga krav på säkerhet. Avtalet löper på två år med option för förlängning och innefattar tekniska konsulttjänster inom en rad olika kompetensområden.

Specialfastigheter Sverige AB äger och förvaltar flera av landets säkraste fastigheter, bland annat polisfastigheter, anstalter, försvarshögkvarter och domstolar. Det nya ramavtalet innebär att Rejlers kommer att stötta bolaget med tjänster gällande tekniskt stöd i ny-, om- och tillbyggnadsprojekt samt generell teknisk rådgivning.

- Vi ser fram emot att fortsätta vårt strategiska samarbete och kontinuerligt stötta Specialfastigheter i arbetet med att nå målen i deras projekt, säjer Jonas Holmstedt, Divisionschef, Buildings på Rejlers och fortsätter:

- I och med att vi nu får ett större åtagande, kan vi tillsammans med våra partners leverera en bredare och djupare palett av expertis inom området, vilket ligger helt i linje med vår strategi att ständigt bidra med ett ökat lärande till våra kunder.

Om Specialfastigheter Sverige AB
Specialfastigheter äger och förvaltar flera av landets säkraste fastigheter, bland annat välkända anstalter, polisfastigheter, försvarshögkvarter och domstolar. Säkerhet är en av Specialfastigheters viktigaste frågor. Våra kunders dagliga verksamhet i allt från kriminalvårdsanstalter och domstolsbyggnader till speciella vårdhem och försvarsfastigheter kräver skydd, säkerhet och sekretess. Våra fastigheter är anpassade till verksamheter med höga krav på säkerhet i form av drifts-, person-, informations- och fysisk säkerhet.

www.specialfastigheter.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns närmare 2300 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2018 omsatte Rejlers 2,4 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

www.rejlers.se

Jonas Holmstedt, Divisionschef, Buildings, 072-050 22 45, jonas.holmstedt@rejlers.se