• Rejlers/

Rejlers tecknar ramavtal med Trafikverket om kompetensförsörjning inom infrastruktur

Rejlers har tecknat ett betydande ramavtal med Trafikverket gällande myndighetens strategiska kompetensförsörjningsarbete. Avtalet omfattar biträdande befattningar, samhällsplanerare, trafikingenjörer, planerare och utredare och sträcker sig över en period på två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

Genom ramavtalet kommer Rejlers att spela en nyckelroll i att rekrytera och tillhandahålla nyutexaminerade ingenjörer och planerare för att stärka Trafikverkets organisation. Detta inkluderar instegsbefattningar som samhällsplanerare, trafikingenjörer, åtgärdsbeställare, åtgärdsplanerare och nationella planerare. Initiativet syftar både till att tillgodose Trafikverkets omedelbara rekryteringsbehov samt bidra till långsiktig kompetensutveckling inom sektorn.

- Ramavtalet understryker vår kompetens och förmåga att bidra till kompetensförsörjningen inom ett område av stor vikt. Infrastruktur och samhällsbyggnad är inte bara grundpelare i vår ekonomi, utan även avgörande för Sveriges omställning till en hållbar framtid. Genom samarbetet med Trafikverket, ser vi fram emot att bidra till en kvalitativ kompetensförsörjning inom denna viktiga bransch, säger Jenny Edfast, vd Rejlers Sverige.

Henrik Öhrnell, divisionschef Infrastructure, Rejlers Sverige, 072-213 11 70, henrik.ohrnell@rejlers.se
Jenny Edfast, vd Rejlers Sverige, 070 649 64 13, jenny.edfast@rejlers.se
Malin Sparf Rydberg, kommunikationschef, Rejlers Group, 070-477 17 00, malin.rydberg@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med spetskompetens hjälper vi företag, myndigheter och andra organisationer att möta morgondagens samhällsutmaningar. Våra tjänster är viktiga byggstenar för att uppnå ett hållbart samhälle. Sedan bolaget grundades 1942, har Rejlers framgång byggts på förmågan att ständigt lära nytt. Vår vision "Home of the learning minds" vägleder oss till kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten har Rejlers cirka 3300 experter inom teknikområden som energi, industri, infrastruktur och fastigheter. År 2022 omsatte bolaget 3,5 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Mid Cap, Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com