Rejlers vinner uppdrag för Borgholm Energi

Borgholm Energi har valt Rejlers som samarbetspartner inför moderniseringen av företagets övervakningssystem. Rejlers kommer att fungera som systemintegratör och ansvara för införandet av ett nytt Citect SCADA system för automationsövervakning och styrtillämpning. Projektet kommer att genomföras i samverkan mellan Borgholm Energi och Rejlers. Uppdraget omfattar byte av systemen på sammanlagt åtta produktionsenheter, hälften reningsverk och hälften vattenverk.

- Moderniseringen av våra övervakningssystem är ett viktigt projekt för oss framåt. Vi uppskattar och känner oss trygga med Rejlers kunskap och expertis inom området, säger Tina Pile, chef VA Produktion och Fjärrvärme på Borgholm Energi.

Rejlers ansvarar för projektledning samt systemering, programmering och idriftsättning. Projektet startas omgående och beräknas pågå under tre års tid.

- Vi är glada för förtroendet från Borgholm Energi och ser fram emot att påbörja uppdraget och stötta utvecklingen av bolaget under kommande år, säger Nils Börjesson, Business Area Manager för Industry på Rejlers.

Henrik Öhrnell, Divisionschef Industry, 072-213 11 70, henrik.ohrnell@rejlers.se

Rejlers är en av Nordens ledande teknikkonsulter. Med vår vision “Home of the learning minds” som riktmärke, skapar vi en plattform för kontinuerligt lärande, utveckling och tillväxt. Ett ökat lärande som skapar mervärden både för kunder och medarbetare. Hos oss finns 2200 engagerade experter med spetskompetens inom områden som energi, industri, infrastruktur, fastigheter och telekom. Vi finns nära våra kunder och är verksamma i Sverige, Finland, Norge och Förenade Arabemiraten. År 2019 omsatte Rejlers 2,6 miljarder kronor och B-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. www.rejlers.com

Om Borgholm Energi
Borgholm Energi levererar infrastrukturtjänster som är viktiga för hela samhället, som gör nytta för företag och privatpersoner och som skapar goda förutsättningar för en affärsmässig och hållbar utveckling. Koncernen Borgholm Energi har cirka 12 000 kunder, där många är kunder inom flera av våra verksamhetsområden, och en omsättning på ca 200 MSEK. Antal anställda uppgår till drygt 50 personer. www.borgholmenergi.se