Ellevio utser Relacom till Utmärkt Entreprenör 2015

Ellevio, tidigare Fortum Distribution, har utsett Relacom till ”Utmärkt Entreprenör 2015”.

Relacom, som erbjuder integrerade tekniktjänster inom elenergi, telekom och M2M och med kunder som Fortum, Ellevio, Telia och Telenor, har erhållit utmärkelsen ”Utmärkt Entreprenör 2015” av företaget Ellevio, fd Fortum Distribution. Ellevio köper ett brett utbud av tjänster inom området Power från många entreprenörer, bland andra Infratek, Eltel, Vattenfall, Bravida, Kewab, ABB och One Nordic. Utmärkelsen delades ut på Entreprenörsdagen i Karlstad.

Juryns motivering till valet av Relacom som Utmärkt Entreprenör 2015 lyder:

”Entreprenören har på ett föredömligt sätt genomfört bestående förbättringar. Trots ett ständigt pågående förändringsarbete och stora volymer lyckas denna Entreprenör stå för en stabil leverans, hög kvalité och hög säkerhet med ett bibehållet starkt kundfokus.”

Relacoms uppdrag för Ellevio går framförallt ut på kundnära tjänster ute hos Ellevios kunder i hemmet eller i elnäten runt om i landet. Det kan till exempel handla om elkvalitetsmätning, nyanslutning av elkunder eller ledningsvisning och bevakning av Ellevios elnät.

– Vi utför cirka 100 000 kundnära uppdrag om året åt Ellevio. Då är det extra viktigt att ha en väl fungerande process och medarbetare som har rätt kundbemötande och det har vi lyckats med i vårt arbete, säger Mats Giss, affärsområdeschef Power på Relacom.

Mats Giss, affärsområdeschef Power Relacom, 070-591 07 91

Relacom erbjuder integrerade tekniktjänster inom telekom, elenergi och M2M (machine-to-machine) och har för närvarande ca 3 600 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bland de skandinaviska kunderna finns ledande operatörer, som Telia, Telenor och Fortum, liksom flera av de stora detaljhandelsföretagen. Relacom har huvudkontor i Stockholm.