Relevance Communication förstärker styrelsen – tar in tungviktare

Report this content

Aktieägarna i Relevance Communication Nordic AB röstade vid gårdagens stämma in en ny styrelse och tar in Newsners grundare Johan Rikner, Oskar Sardi med en lång och framgångsrik bakgrund inom digitala medier, Tobias Fagerlund med stor erfarenhet av att leda bolag i noterad miljö samt den erfarne entreprenören Max Donatello som ny styrelseordförande.

Relevance Communications nya styrelseordförande Max Donatello tillsammans med chefredaktör Mikael Gullström och VD Fredrik Lundberg.

Styrelsen kommer att bestå av totalt 5 ledamöter där Therese Bohlin blivit omvald och utöver den nya styrelseordföranden, Max Donatello, har Johan Rikner, Oskar Sardi och Tobias Fagerlund röstats in som ordinarie ledamöter.

– Vi har styrelse med bred kunskap och erfarenhet inom media, marknadsföring, kommunikation och inte minst av affärsutveckling och styrelseuppdrag. Jag ser fram emot att vara del av Relevance Communications tillväxtsresa och att få stötta bolaget i dess utveckling, säger Max Donatello, styrelseordförande för Relevance Communication AB.

Relevance Communication är ett svenskt medie- och ad tech-bolag som bildades tidigare i år. De driver flertalet nyhetssajter, bland annat Dagens PS, News55 och det nyförvärvade Realtid.

– Precis som företaget har relevans i fokus så har vi fått en styrelse med relevanta kunskaper och som var och en bär med sig mångårig erfarenhet som kommer att stärka bolagsstyrningen och bidra till utvecklingen av Relevance Communication, säger Max Donatello.

Kort om styrelsen

Max Donatello (f. 1989)
Styrelseordförande
Max har mångårig erfarenhet som entreprenör och bolagsbyggare i ett flertal branscher. Han var delaktig i uppköpet och ombyggnationen av DagensPS som skedde 2020. Idag är han verkställande partner på EB Invest och överser ett portföljinnehav om 27 bolag, därav 15 är bolag som Max och/eller EB Invest varit med och startat som medgrundare tillika grundande investerare. Han är idag verksam i ett tiotal styrelser och ordförande i fyra.

Therese Bohlin (f.1978)
Styrelseledamot
Therese Bohlin har över 20 års erfarenhet av media- och kommunikationsbranschen, senast som VD för konsultorganisationen Prime & United Minds. Hon har bred erfarenhet av styrelse- och ledningsarbete och har varit rådgivare till flera av Sveriges största bolag. Therese är idag styrelseordförande för Mitt Liv AB, styrelseledamot i Medieakademin, Friluftsfrämjandet, Sustainable Action Foundation samt del av Advisory Board för Sting Innovation & Growth

Johan Rikner (f.1978)
Styrelseledamot
Johan Rikner har över 20 års erfarenhet inom media, journalistik och marknadsföring. Han är grundare och tidigare VD för contentbyrån Nyheter365 samt för den digitala publicisten Newsner. Johan har innehaft ledande positioner inom spelbranschen för företag som Betway, Bwin och Leovegas, där han bland annat har varit nordenchef och global digital marknadschef. Johan har också en fil.kand. i medie- och kommunikation samt en fil.kand. i företagsekonomi. För närvarande fungerar han som rådgivare på Leovegas.

Oskar Sardi (f.1970)
Styrelseledamot
Oskar har lång erfarenhet av styrelse- och företagsledningsarbete i både börsnoterade och privatägda företag med fokus på affärsutveckling, M&A och stark organisk tillväxt. Oskar är idag Styrelseordförande i Netric Sales AB och Madington AB inom den noterade koncernen VO2 Cap Holding AB (publ). Oskar har arbetat i mediebranschen sedan 1997, startat och drivit upp 12 bolag i branschen och varit aktiv VD i ett antal av dessa. Oskar har med sin långvariga karriär i mediebranschen ett brett nätverk i branschen vi verkar i.

Tobias Fagerlund (f. 1971)
Styrelseledamot
Tobias är jur. kand. och verkar huvudsakligen i egen rörelse som investerare, rådgivare och styrelseledamot i ett tiotal bolag i olika branscher. Han har många års erfarenhet som VD och styrelseledamot i börsnoterade företag inom media, marknadsföring och gaming. Hans fokus är börs- och bolagsjuridik och kapitalanskaffning, därtill har han lång erfarenhet av media och marknadskommunikation i reglerade finansmiljöer.

Fredrik Lundberg, VD
+46 (0)70-855 22 71
fredrik.lundberg@relevancecom.se

Om Relevance Communication Nordic AB

Relevance Communication är ett svenskt mediehus lanserat våren 2024. Bolaget arbetar för att utveckla Nordens ledande datadrivna datasystem för nischmedia och kringliggande tjänster där nytänkande möter relevans och skapar värde för alla.
I Relevance-gruppen finns titlar som News55, Hälsa55, E55, DagensPS, Realtid samt bemanningsbolaget Jobb55.
Bolagets aktie (RLVNC) är sedan 2017 föremål för handel på Nordic SME med Eminova Fondkommission AB som mentor.

Detta pressmeddelande innehåller insiderinformation som Relevance Communication Nordic AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 maj 2024
kl. 12.00.