Relevance Communication Nordic AB: Trafiken mer än fördubblad under 2024 – tar bort alla betalväggar

Report this content

Relevance Communication Nordic AB rapporterar en stark trafikökning för hela 2024, med en total tillväxt på 119% på månadsbasis, jämfört med årets början. Denna positiva utveckling har drivit bolaget till att anpassa sin strategi och göra all sin journalistik tillgänglig utan betalväggar. Både premiumtjänsterna hos News55 och Realtid läggs ner för att ytterligare förstärka bolagets demokratiska värdegrund och tillgänglighet.

I september 2024 uppnådde Dagens PS starka siffror med ett genomsnitt på 628 000 unika besökare per vecka. News55 följde med ett genomsnitt på 275 000 läsare per vecka, medan Realtid redovisade 206 000 unika läsare i veckan.

Den största ökningen står News55 för, med en trafikökning på hela 187 % under det tredje kvartalet 2024 jämfört med samma period förra året. News55:s siffror för tredje kvartalet 2024 når upp till 1,8 miljoner unika användare.

"Vi ser en tydlig efterfrågan på tillgänglig och relevant journalistik utan hinder," säger Fredrik Lundberg, VD för Relevance Communication Nordic AB och fortsätter "Det är i linje med vår vilja att tillhandahålla fria och oberoende nyheter för alla. Beslutet att ta bort betalväggar och släppa alla nyheter fria är en naturlig del av vår ambition att skapa värde för såväl läsare som annonsörer."

Denna strategiförändring kommer att ge bolagets annonsörer längre exponering och bättre resultat, samtidigt som det ger en bredare publik tillgång till högkvalitativ journalistik inom ekonomi, näringsliv och börsrelaterade ämnen.

Fredrik Lundberg, VD
+46 (0)70-855 22 71
fredrik.lundberg@relevancecom.se

Om Relevance Communication Nordic AB

Relevance Communication är ett svenskt mediehus lanserat våren 2024. Bolaget arbetar för att utveckla Nordens ledande nischmedia och kringliggande tjänster där nytänkande möter relevans och skapar värde för alla.

I Relevance-gruppen finns titlar som News55, Hälsa55, E55, DagensPS, Realtid samt bemanningsbolaget Jobb55.
Bolagets aktie (RLVNC) är sedan 2017 föremål för handel på Nordic SME med Eminova Fondkommission AB som mentor.