Relevance Communication Nordic AB slår nya rekord i augusti

Report this content

Relevance Communication Nordic AB som har nyhetssajterna Dagens PS, News55 och Realtid har under augusti 2024 nått nya rekordnivåer genom att attrahera nästan 3 miljoner unika läsare och fortsätter därmed sin digitala tillväxtresa.

Speciellt anmärkningsvärt är att både Realtid och News55 uppnådde historiskt höga trafiknivåer. Enligt siffror från GA4 (utan hänsyn tagen till den överlappning som kan förekomma mellan sajterna) hade  Realtid 675 000 unika användare, medan News55 fortsatte sin imponerande tillväxt och nådde 894 000 unika användare.

"Detta är ett tydligt bevis på att vi förstår vad som engagerar våra läsare. Tillväxten är ett resultat av vårt målmedvetna arbete med att tillhandahålla relevant innehåll ", säger bolagets VD Fredrik Lundberg i en kommentar.

Denna tillväxt reflekterar Relevance Communications strategi att via sin digitala tillväxtplattform effektivt nå och engagera sina specifika målgrupper.

”En stor eloge ska även gå ut till alla redaktionella medarbetare som verkligen har lyckats producera innehåll som våra läsare vill ta del av”, avslutar Fredrik Lundberg

Fredrik Lundberg, VD
+46 (0)70-855 22 71
fredrik.lundberg@relevancecom.se

Om Relevance Communication Nordic AB

Relevance Communication är ett svenskt mediehus lanserat våren 2024. Bolaget arbetar för att utveckla Nordens ledande datadrivna datasystem för nischmedia och kringliggande tjänster där nytänkande möter relevans och skapar värde för alla.

I Relevance-gruppen finns titlar som News55, Hälsa55, E55, DagensPS, Realtid samt bemanningsbolaget Jobb55.
Bolagets aktie (RLVNC) är sedan 2017 föremål för handel på Nordic SME med Eminova Fondkommission AB som mentor.