Valberedningens förslag till val av styrelse i Relevance Communication Nordic AB

Report this content

Valberedningen i Relevance Communication Nordic AB (”Relevance” eller ”Bolaget”) har tagit fram förslag inför ordinarie årsstämman den 4 juni 2024 och har meddelat bolaget nedanstående förslag, som bolaget härmed offentliggör i tillägg till kallelse som bolaget offentliggjorde den 29 april 2024 genom bolaget.

Val av ordförande vid stämman, punkten 2
Tobias Fagerlund föreslås väljas till ordförande vid årsstämman.

Fastställande av arvoden till styrelsen och revisor, punkten 9
Det föreslås att styrelsearvode ska utgå med ett och ett halvt (1,5) prisbasbelopp till styrelsens ordförande och med vardera ett (1) prisbasbelopp till övriga ordinarie styrelseledamöter samt att arvode till revisor ska utgå enligt godkänd räkning i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer.

Bestämmande av antalet styrelseledamöter, punkten 10
Det föreslås att styrelsen ska bestå av fem (5) ordinarie ledamöter, utan suppleanter.

Val av styrelse och revisor och eventuella styrelsesuppleanter, punkten 11
Till styrelse föreslås Therese Bohlin (omval), Max Lindahl Söhr (nyval), Oskar Sardi (nyval), Johan Rikner (nyval) och Tobias Fagerlund (nyval). Max Lindahl Söhr föreslås väljas till styrelsens ordförande.

Som revisor föreslås omval av Allians Revision och Redovisning AB, med auktoriserade revisorn Sofia Gunnarsson som huvudansvarig revisor.

Valberedningens överväganden och förslag
Valberedningen konstaterar att kandidaterna har relevanta erfarenheter och kompetenser som valberedningen finner är avgörande och viktiga för bolagets framtid och för möjligheterna att driva tillväxt inom Relevance samtliga delar. Det är Valberedningens mening att de föreslagna styrelsekandidaterna kompletterar varandra på ett bra vis och att om de blir valda av årsstämman besitter de kompetenser som krävs för ett framgångsrikt styrelsearbete i Bolaget.

Valberedningen har varit enig.

Stockholm den 27 maj 2024

Valberedningen i Relevance Communication Nordic AB

Fredrik Lundberg, VD
+46 (0)70-855 22 71
fredrik.lundberg@relevancecom.se

Om Relevance Communication Nordic AB

Relevance Communication är ett svenskt mediehus lanserat våren 2024. Bolaget arbetar för att utveckla Nordens ledande datadrivna datasystem för nischmedia och kringliggande tjänster där nytänkande möter relevans och skapar värde för alla.
I Relevance-gruppen finns titlar som News55, Hälsa55, E55, DagensPS, Realtid samt bemanningsbolaget Jobb55.
Bolagets aktie (RLVNC) är sedan 2017 föremål för handel på Nordic SME med Eminova Fondkommission AB som mentor.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 maj 2024
kl. 15.45.