Relevant Traffic tillsätter ny Sverigechef

Report this content

Sökmarknadsföringsbyrån Relevant Traffic har i dagarna tillsatt en ny Sverigechef, Oscar Watz. Oscar var tidigare försäljningschef på Relevant Traffic och har en lång och gedigen erfarenhet av Internet, mediemarknaden och utveckling av konsulttjänster. ”Vi känner oerhört stort förtroende för Oscar. Han kan branschen utan och innan, har ett enormt driv, klara visioner samt ett starkt stöd såväl internt som bland våra samarbetspartners” säger Leif Eliasson, CEO Relevant Traffic Europe AB. ”Det känns mycket roligt och jag ser fram emot uppgiften att ta Relevant Traffic vidare tillsammans med vårt kompetenta och starka team. Vi verkar på en synnerligen intressant marknad som kommer att ha en fortsatt stark utveckling framöver. Målet är att Relevant Traffic ska växa lönsamt och snabbare än övriga aktörer på marknaden”, säger Oscar Watz. Oscar Watz startade på sin nya position i början av januari och har därmed efterträtt Relevant Traffics tidigare Sverigechef, Christian Sundgren, som fortsatt kommer att arbeta för Relevant Traffic men nu med att driva utvecklingen av nya affärsområden. Relevant Traffic är ett europeiskt fullserviceföretag inom sökmarknadsföring som tillhandahåller sofistikerade konsulttjänster till annonsörer som vill få ut det mesta möjliga av sin marknads- och försäljningsbudget. Kunderna består främst av större e-handelsbolag, banker, reseföretag samt konsumentvaruföretag. Relevant Traffic etablerades 1995 och ägs till 98 % av Kinnevik. Relevant Traffic utsågs på reklamtävlingen100-wattaren till Bästa Sökordsmarknadsföring 2009 tillsammans med Nokia. Globalt ökade antalet sökningar i sökmotorer med ca 41 % mellan 2008 och 2009. I Sverige ligger Googles motsvarande siffra på ca 25 %. Uppskattningsvis görs det ca 18 miljoner sökningar/dag på svenska marknaden. Sökordsmarknadsföringen i Sverige växte under Q3-09 med 14,3% och står nu för ca 30 % av marknadsinvesteringarna på internet. Motsvarande siffra i Storbritannien ligger på ca 60 % av marknadsinvesteringarna på internet. Kontaktpersoner: Leif Eliasson, VD, Relevant Traffic Europe leif.eliasson@relevanttraffic.com, mobil: 0736-56 97 68 Oscar Watz, Sverigechef, Relevant Traffic Sweden oscar.watz@relevanttraffic.com, mobil: 0736-8 76 300 www.relevanttraffic.se

Taggar: