Reltime har säkrat 515 MSEK från GEM Digital Limited

Report this content

GEM´s investering hjälper Reltime att skala upp världens första globala Layer 1, Proof of Authority Web3 finansiella ekosystem i 150 länder. #MoreThanMoney

OSLO, Norge, 27 juli 2022—Reltime AS är glada över att tillkännage ett strategiskt investeringssamarbete med GEM Digital Limited, ett investeringsbolag på Bahamas.

Reltime har utvecklat världens första globala Layer 1, Proof of Authority (PoA) blockkedja samt utvecklat ett eget finansiellt ekosystem, byggt på Web3 som är helt unikt i sitt slag. Reltimes mål är att år 2025 så ska 100 000 000 människor och företag inte behöva bara beroende av banker samt att man ska kunna göra mer för sina pengar genom att skicka och ta emot pengar gratis, låna ut och tjäna pengar som en traditionell bank, växla valuta (Digital och FX), interagera och använda pengar på Metaverse och i den verkliga världen sömlöst. Förutom att bygga fantastiska tjänster på Reltimes egen Layer 1 blockchain, som erbjuder en hastighet på under 2 sekunder på alla transaktioner oavsett var du befinner dig i världen.

För att påskynda den globala Reltime-utbyggnaden och optimera Web3-ekosystemet, erbjuder Reltime banbrytande teknologi för B2B2C (företag med kundgrupper) och företag som vill gå in i Web3 inom en 3-veckors tidsram, ingen har utvecklat en teknik som har denna skalbarhet, detta gäller alla kontinenter i världen. Se Reltimes kortversion för mer information: https://reltime.com/pitch

Med GEM Digital-satsningen ges Reltime möjlighet att skala upp efter år av forskning och utveckling (FoU), samtidigt som det stärker verksamheten i 150 länder och tar företaget till nästa nivå. Reltime har redan flera kundprojekt i Nordamerika, Asien, Afrika och Europa.

Med detta senaste åtagande avser Reltime att lansera och vidareutveckla nya teknologier och lösningar, inklusive men inte begränsat till:

1. Världens första Web3 biometriska betalkort med lagring av digital valuta och ID-chip (mer detaljer meddelas i ett separat pressmeddelande inom kort).
  2. Reltimes toppmoderna Proof of Deposit (PoD)-protokoll, som ger säkrare och säkrare lösningar för att skydda de finansiella tillgångarna för människor och företag över hela världen.
  3. Reltime DEX (Decentralised Exchange) och Reltime NFT Marketplace, som även kan re-brandas till andra som har intresse av att lansera en NFT marketplace. Reltime gör det redan möjligt för företag, utvecklare och andra att bygga och lansera nya produkter, tjänster, tokens, marknadsplatser och NFT:er ovanpå sin Layer 1, Proof of Authority blockchain.
  4. Fastback to Web3, en tre veckor lång, specialbyggd allt-i-ett B2B2C Web3 Banking as a Service (W3BaaS)-lösning för företag som vill gå in i Web3 Embedded Finance (blockchain) under sitt eget brand och namn snabbt.
  5. Reltime Metaverse SDK (programvaruutvecklingskit), som tillåter företag, utvecklare och partners att fullt ut använda Reltime-produkter även på olika Metaverse i sitt eget namn.

Reltime har påbörjat integrationen av sina fysiska, biometriska och virtuella kort och IBAN (SWIFT, SEPA och Faster Payment System (FPS), Storbritannien), så att alla enkelt kan använda Reltime.  Dessutom har Reltime redan integrerat betalningslösningar för 150 länder baserade på sin egen "bridge och swap" till Reltimes ekosystem. Mer information om Reltimes ekosystemutveckling finns på https://www.reltime.com/whitepaper (sidorna 70-72)

Båda parter kom också överens om att GEM-portföljbolagen fullt ut kommer att utforska och använda Realtime Layer 1, PoA blockchain och Web3 finansiella ekosystem för sin egen leverans.

"Detta investeringsåtagande representerar en enorm möjlighet för Reltime att stärka vårt uppdrag och vision och ger oss en stor boost av självförtroende samt visar att vi är på rätt väg i leverans och utveckling", säger Marlene Julo, grundare, styrelseordförande och ankarinvesterare i Reltime . "Vi föreställer oss en värld där makten hör hemma i människornas händer – oavsett inkomst, bakgrund, kön, ras, etnicitet. Dessutom har vi sett att slutanvändare tjänar otroligt lite på att ha pengar i en vanlig bank, med Open API och Whitelabel kan alla utveckla teknik för alla länder och för alla kundgrupper. Reltime önskar notera sig på en vanlig börs under 1Q23, vi gör detta för att marknaden ska lära känna Reltime bättre"

"Vi välkomnar GEM varmt ombord som vår nya strategiska investeringspartner, som öppnar nya dörrar och utökar vår globala investerarbas", säger Peter Michel Heilmann, VD för Reltime. "Efter år av omfattande utveckling och hårt arbete är Reltime nu redo att skala upp och gå globalt och erbjuda unika, värdefulla produkter och tjänster. Investeringsåtagandet kommer att avsevärt öka vår förmåga att introducera nya innovativa teknologier och lösningar på den globala marknaden."

Om GEM

GEM Digital Limited är ett investeringsbolag. Baserad på Bahamas och investerar i företag med unik teknologi.

Med kontor i New York, Paris och Bahamas och grundades 1991, är Global Emerging Markets (”GEM”) en investeringsgrupp med 3,4 miljarder USD under förvaltning. fokuserat på tillväxtmarknader över hela världen. GEM:s investering ger koncernen och dess investerare en diversifierad portfölj av tillgångsklasser som spänner över det globala privata investeringsspektrat. https://www.gemny.com

Om Reltime
Reltime är världens första globala, Layer 1, Web3 finansiella ekosystem. Med huvudkontor i Oslo bygger Reltime en ny global finansstam av människor och företag som är ivriga att ta tillbaka kontrollen över sin ekonomi. Idén bakom Reltime började gro när medgrundaren tog sin doktorsexamen i matematik med ett team av studenter och en professor vid King's College London 2018.

Reltimes globala finansiella ekosystem Web3 ger människor och företag över hela världen möjlighet att ta tillbaka kontrollen över sin egen ekonomi. Reltime-medlemmar kan skicka, ta emot, ta ut, sätta in, låna, låna ut, tjäna, byta, interagera, handla och öppna gemensamma konton inom och utanför Web3s finansiella ekosystem i 150 länder. De kan också bygga sitt eget ekosystem inom Reltime. Dessutom erbjuder företaget disruptiva och banbrytande B2B2C och Web3 inbyggda finansieringslösningar till partners över hela världen under sitt eget namn. Enskilda utvecklare och teknikföretag uppmuntras att skapa fantastiska applikationer i Reltimes Web3 finansiella ekosystem, med hjälp av OpenAPI, decentraliserade applikationer (dApps) och smarta kontrakt.

Reltime är noterat på flera globala digitala börser, inklusive BitMart och CoinTiger, och har dotterbolag i Norge (Conax Technology AS, etablerat i januari 2010), Litauen och El Salvador. Se mer på https://reltime.com

För mediaförfrågningar:
Cornelia S. van der Laak IRO och Director of Partnership, Reltime AS Tel.: +4740769988

cornelia@reltime.com

Twitter: https://twitter.com/reltime_rtc
Facebook: https://www.facebook.com/reltimeecosystem
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/reltimedefi
Telegram: https://t.me/reltimedefiecosystem

För ytterliggare information, vänligen kontakta:

Peter Michel Heilmann
Reltime AS