RemaSawco får order om fyra miljoner kronor för optimering av sågverk

3 juni 2013

RemaSawco, ett affärsområde inom Image Systems har fått en order gällande komplettering och driftsättning av begagnat sågverk. Ordervärdet uppgår till fyra miljoner kronor. Sågverksanläggningen som flyttas till ett nystartat sågverk i Polen installerades ursprungligen av RemaSawco år 2007 och ordern omfattar såväl uppgradering och komplettering av såglinjen inklusive timmerintag som moderna system för timmer- och virkessortering.

"Vår expertis och vårt produktutbud för olika delar av ett sågverk är unik i branschen. Vi arbetar systematiskt med att hitta nya lösningar för att hjälpa våra kunder i sin produktivitetsförbättring och vi är väl medvetna om att våra kunders framgång är en förutsättning för vår egen. Därför är vi stolta och glada att återigen ha fått uppdraget att driftsätta och ytterligare optimera denna sågverksanläggning", säger Per Lindell, affärsområdeschef för RemaSawco.
I RemaSawcos leverans ingår komplettering av frekvensdrifter samt elektroniksystem, uppgradering av automationssystem i timmersorteringen, såglinjen med tillhörande 3d-optimeringssystem samt råsortering. Projektet kommer att påbörjas under hösten med produktionsstart i början av andra kvartalet 2014.

Per Lindell, affärsområdeschef för RemaSawco