Klarläggande från REMEC

Report this content

Klarläggande från REMEC Med anledning av artiklar publicerade i Dagens Industri onsdagen den 10 januari samt torsdagen den 11 januari 2001 vill REMEC, Inc. ("REMEC") göra följande klarläggande. Som framgår av det prospekt avseende erbjudandet till aktieägarna i och innehavarna av optionsrätter 2000/2003 utgivna av Allgon AB (publ) ("Allgon") som offentliggjordes den 12 november 2000, är det en förutsättning för genomförande av erbjudandet att aktieägare med mer än 2/3 av såväl röster som kapital i Allgon accepterar erbjudandet. REMEC kan således ej förvärva vare sig A- eller B-aktier i Allgon, inom ramen för erbjudandet, om inte aktieägare med mer än 2/3 av såväl röster som kapital i Allgon accepterar erbjudandet. I det underlag (Proxy Statement) som skickats till aktieägarna i REMEC inför den extra bolagsstämma i REMEC som har att godkänna erbjudandet, har på ett ställe felaktigt angivits att REMEC har möjlighet att fullfölja erbjudandet vid en lägre anslutning. De korrekta förhållandena har dock återgivits på ett flertal andra ställen i Proxy Statement. Prospektet och Proxy Statement kan rekvireras på telefonnummer: 08-700 00 10. Styrelsen för REMEC, Inc. Vid frågor kontakta: Nick Randall, ordförande i REMEC Airtech, ansvarig för Allgon-erbjudandet, +44 (0)860 352 446. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00730/bit0002.pdf