PETER MALMQVIST CHEFSANALYTIKER PÅ REMIUM

Remium förstärker ytterligare inom analys och har anställt Peter Malmqvist som chefsanalytiker med särskilt ansvar för vidareutveckling av Remiums analyssystem för mindre och medelstora bolag. Systemet är idag Sveriges största analyssystem för mindre och medelstora börsbolag, med totalt 160 bolag under bevakning. Utöver en fördjupning skall Peter även bidra till en breddning av systemet, mot makroekonomiska indikatorer av särskilt intresse vid småbolagsanalys samt affärsutveckling av Remiums analysprodukter.

Peter är en av Sveriges mest erkända aktieanalytiker med lång erfarenhet från aktiemarknaden. Han är bland annat ordförande för Sveriges Finansanalytikers Förening, lärare på Handelshögskolan i Stockholm och grundare av analysfirman EQR. Han är krönikör i ett flertal ekonomiska tidskrifter och har de senaste tre åren rankats som Sveriges bästa mikroekonomiska kommentator. Han har tidigare varit bland annat analyschef på Nordnet Bank, chef för kapitalförvaltningen på Aragon Securities och börskrönikör på SvD Näringsliv.

”Vi är oerhört glada över att ha rekryterat Peter Malmqvist till vår analysavdelning som chefsanalytiker. Peters gedigna erfarenhet och kompetens kommer att förstärka vårt analyserbjudande ytterligare mot både institutioner och privatkunder. Remium bevakar ca 160 listade och noterade små och medelstora bolag idag. Vi kommer att utöka antalet bevakade bolag såväl som våra analysprodukter under året så att vi kan tillgodose marknadens behov av analys på små och medelstora bolag”, säger Petra Sas, VD på Remium.

"Remium har ett imponerande system för analys och värdering av mindre och medelstora bolag. Det skall bli otroligt stimulerande att få vara med och vidareutveckla detta och samtidigt bidra till en breddning av analyserbjudandet. Småbolag är visserligen ofta mindre beroende av konjunkturen än de stora, men samtidigt har börsen totalt sett kommit att bli väldigt makroekonomiskt styrd. Därför har generella trender blivit allt viktigare även vid småbolagsanalys", säger Peter Malmqvist.

Peter Malmqvist tillträder sin post som chefsanalytiker på Remium den 3 februari 2016.

Remium Nordic AB

För ytterligare information, kontakta VD Petra Sas, petra.sas@remium.com.

Remium är marknadsledande på kapitalmarknaden för små och medelstora bolag. Remium erbjuder ett komplett utbud av kapitalmarknadstjänster inom Corporate Finance, aktieanalys, aktiemäkleri, kapitalförvaltning samt företagstjänsterna Introduce.se, likviditetsgaranti och Certified Adviser.

Remium Nordic AB | org.nr 556101-9174 | Kungsgatan 12-14 | 111 35 Stockholm | Tel: 08 - 454 32 00 | Fax: 08 - 454 32 01 | info@remium.com | www.remium.com | www.introduce.se

Taggar: