REMIUM PRESSMEDDELANDE

Styrelsen i Remium Nordic AB har utsett Mattias Malmström till ny VD. Mattias kommer närmast från CMC Markets där han arbetade som Europachef. Dessförinnan arbetade Mattias för Nordnet Bank som Handelschef.

– Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Fokus kommer initialt att ligga på ökad lönsamhet med kunderna i centrum, därefter tillväxt, säger Mattias Malmström. Det saknas inte utmaningar på en alltmer konkurrensutsatt och reglerad marknad. Lyckas vi navigera rätt så bedömer jag förutsättningarna som mycket goda för ett framgångsrikt Remium, säger Mattias.

– Mattias Malmström har en bred och lång erfarenhet från den internationella finansmarknaden samtidigt som han har god kännedom om den svenska branschen och dess förutsättningar. Mattias kompetens och hans nytänkande passar väl in i vår ambition att ta Remium till nästa nivå, säger styrelseordförande Kjell Duveblad.

Remiums tillförordnade VD Petra Sas lämnar över i samband med att Mattias Malmström tillträder som VD den 14 augusti 2012 och återgår till sin roll som chef för bolagets företagstjänster.

Remium Nordic AB är en oberoende och ledande aktör på kapitalmarknaden för små och medelstora bolag. Remium erbjuder aktiemäkleri, aktieanalys, corporate finance, likviditetsgaranti samt kapitalförvaltning.

För ytterligare information kontakta styrelsens ordförande Kjell Duveblad, tel. +46 (0)70 333 54 20