REMIUM UTÖKAR SAMARBETET MED AVANZA

Remium och Avanza har sedan tidigare ett samarbete där Remium tillhandahåller Avanzas kunder bolagsinformation och analys kring små och medelstora svenska bolag via Remiums Investor Relations-tjänst Introduce.se.

Remium och Avanza utökar nu sitt samarbete kring finansiella tjänster till att även omfatta handel och administration av värdepapper för kontotyperna depå, investeringssparkonto och kapitalförsäkring för Remiums kunder. I och med detta kommer Remium att helt flytta över sin värdepappershandel till Avanzas plattform och i fortsättningen sköta all administration för dessa kunder via Avanza.

Remium kommer således att renodla och effektivisera sin verksamhet ytterligare mot analys av små och medelstora bolag, Corporate Finance samt företagstjänster.

För mer information, kontakta:

Petra Sas, VD Remium, petra.sas@remium.com eller

Gustav Berggren, chef Privatbanken på Avanza, gustav.berggren@avanza.se

Remium är marknadsledande på kapitalmarknaden för små och medelstora bolag. Remium erbjuder ett komplett utbud av kapitalmarknadstjänster inom Corporate Finance, aktieanalys, aktiemäkleri, kapitalförvaltning samt företagstjänsterna Introduce.se, likviditetsgaranti och Certified Adviser.

Remium Nordic AB | org.nr 556101-9174 | Kungsgatan 12-14 | 111 35 Stockholm | Tel: 08 - 454 32 00 | Fax: 08 - 454 32 01 | info@remium.com | www.remium.com | www.introduce.se

Taggar: