Välkomna till Remiums Clean Tech-Seminarium

Intresset för investeringar inom Clean Tech och framför allt då inom alternativa energikällor är stort. De politiska beslut som tagits visar på en tydlig vilja att stödja investeringar inom hållbar energiutveckling. Ur ett börsperspektiv är det intressant att undersöka vilka aktörer som kommer att bli vinnare på den omställning som vi redan vet kommer att ske. Att hitta vinnarna är dock inte enkelt. Marknaden är spretig och det är många olika faktorer som påverkar ett investeringsbeslut. Är tekniken hållbar? Går det att få lönsamhet för företagets produkter? Hur viktig är politikernas inblandning för om ett projekt skall lyckas eller inte? Remium, som arbetar nära företag och företagare med frågor som rör aktiehandel, kapitalanskaffning och liknande frågor,har märkt av ett ökat antal förfrågningar om marknaden för Clean Tech-bolag. Frågorna har kommit både från bolag som är intresserade av att söka kapital via börsen och från investerare som vill veta vad man skall köpa. Detta har lett oss till att inleda en satsning på Clean Tech som investeringsområde. Vårt mål är att bli den naturliga samarbetspartnern för den som vill investera eller resa kapital i sektorn. Som ett avstamp på detta organiserar vi ett seminarium den 21e april där vi skall belysa möjligheter och utmaningar från såväl bolagens som politikernas perspektiv. Remium Clean Tech, läs mer >> http://www.remium.com/resources/files/Remium_Clean_Tech_inbjudan.pdf Patrik Gransäter, VD Remium AB

Taggar: