Korrigering av prospekt

KORRIGERING AV PROSPEKT Renewable Energy in Sweden AB (publ) distribuerar i dagarna ett emissionsprospekt vilket innehåller felaktig information såvitt avser tillståndsprocesserna för de tre vindkraftanläggningar som bolaget avser uppföra för emissionslikviden. I prospektet anges att samtliga tillstånd för anläggningarna är godkända och klara. Denna uppgift är felaktig. Vidare anges att anläggningarna tas i drift under 2002. Det råder osäkerhet om denna bedömning. Korrigering sker i enlighet med finansinspektionens prospektföreskrifter. Bolaget gör bedömningen att erforderliga tillstånd kommer att beviljas. Bolaget kommer att informera marknaden om och när det finns anledning att ändra denna bedömning. Efter det att samtliga tillstånd beviljats och vindkraftverken är leveransklara dröjer det normalt ca en månad innan anläggningen är i produktion. Den person som haft ansvaret för de felaktiga uppgifterna har lämnat sin befattning fr o m denna dag. Renewable Energy in Sweden AB (publ) Jerry Schön ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01230/wkr0002.pdf