Renewable beslutar om riktad nyemission

Report this content

Renewable beslutar om riktad nyemission Renewable Energy in Sweden AB har inlett ett samarbete med det schweiziska bolaget World Wind Industry Ltd. Renewable ställer stora förhoppningar på att till bolaget sälja "turn key"-projekt såväl på land som till havs. I samband med inledandet av ovanstående samarbete har styrelsen vid höstens första styrelsemöte den 23 augusti beslutat att rikta en nyemission till ett World Wind Industry Ltd närstående bolag West Way Trading Ltd. Nyemissionen tillför Renewable 2,5 miljoner kronor och ger West Way Trading Ltd 1 250 000 aktier motsvarande cirka 5,3% av röster och kapital. Emissionslikviden erlades den 2 augusti 2001 och står i paritet med ingångskursen på AktieTorget. Emissionen sker i enlighet med de bemyndigande som lämnats till styrelsen på bolagsstämman den 20 juni 2001. För vidare information kontakta VD Jerry Schön. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/24/20010824BIT00010/bit0001.pdf