Renewable startar nyemission

Renewable startar nyemission Styrelsen för Renewable Energy in Sweden AB (publ), 556526-0212, har med stöd av bemyndigande från bolagsstämma den 20 juni 2001, på styrelsemöte den 27 mars 2002 beslutat om nyemission genom utgivande av högst 12.800.000 aktier, nominellt 25 öre per aktie. Aktiekapitalet kan maximalt öka med 3.200.000 kr. Teckningskursen för aktierna har bestämts till en (1) kr 25 öre. Anmälan om teckning av aktier skall göras under perioden den 17 april -31 maj 2002. Betalning och korrekt ifylld anmälningssedel skall vara bolaget till handa senast den 31 maj 2002 kl. 12.00. Emissionen sker med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Aktierna får istället tecknas av allmänhet eller banker, fonder, institutioner, försäkringsbolag och andra placerare som av bolagets styrelse bedöms som värdefulla för bolagets utveckling. Bolagets aktier är noterade på AktieTorget. Beslutet om nyemission hålls tillgängligt på bolagets huvudkontor, Sallerupsgatan 9, 212 18 MALMÖ, telefon 040-38 85 50 för kostnadsfri rekvisition. Prospekt hålls tillgängligt för kostnadsfri rekvisition på bolagets huvudkontor enligt nysnämnd adress samt på bolagets hemsida www.renewable.se och hos Turkronan AB (publ), Hagagatan 21, 113 47 STOCKHOLM, telefon 08-545 418 70. Nyemissionen i Renewable genomförs för att expandera uppbyggnaden av produktionskapaciteten för grön el genom att investera i egenförvaltade vindkraftverk. För vidare information kontakta VD Jerry Schön. Renewable skall initiera, projektera, bygga och förvalta ekologiskt hållbara och ekonomiskt bärkraftiga anläggningar för framställning av energi ur förnybara energikällor. Renewable:s mål är att före 2005 bli en ledande exploatör av förnybara energikällor på den europeiska marknaden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/17/20020416BIT01070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/17/20020416BIT01070/wkr0002.pdf