Renewable tecknar letter of intent avseende turn key projekt Puch i Polen

Renewable tecknar letter of intent avseende turn key projekt Puch i Polen Renewable Energy in Sweden AB (publ.) har tecknat Letter of Intent med det Schweiziska bolaget World Wind Industri Ltd. gällande vindkraftsprojekt Puch i norra Polen. Projektet omfattar 25 vindkraftverk med en total effekt om 50 MW och är ett turn key* projekt. Renewables nettoomsättning beräknas uppgå till 15 miljoner kr av den totala projektkostnaden på 450 miljoner kr. Projektet beräknas färdigställas under år 2002 och 2003. Nyanställningar kommer att bli aktuella i Sverige och Polen med anledning av ovanstående avtal. För vidare information kontakta VD Jerry Schön. * Turn key projekt innebär att Renewable ansvarar för den totala entreprenaden gällande byggandet av vindkraftparken. Detta innefattar markavtal, projektering, tillstånd, anslutningar, markarbeten, byggnation, igångsättning och överlåtelse av hela projektet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/21/20020220BIT00330/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/21/20020220BIT00330/bit0001.pdf