Assemblin förverkligar visioner i Borås

Som ett av nordens ledande installationsbolag har Assemblin ambitionen att förverkliga visioner, som att bygga upp det som totalförstörts. I maj förra året eldhärjades en stor lokal i Knalleland, Borås, och hela lokalen brann ner till grunden. Vi tog rygg på vår nya ramavtalskund och deras förverkligande av att återställa Knalleland till sina fornstora dagar.

I snart 50 år har Knalleland präglats av sitt köpcentrum och centrala läge till såväl staden Borås som dess djurpark och fotbollsarena. Men allting kastades omkull när den svarta röken lade sig som ett täcke över staden. På fredagskvällen den 21 maj 2021 självantände kokt linolja och lokalen om 4 000 kvm totalförstördes. Byggstaden slöt upp och knappt fem månader senare kunde Willys öppna igen. Efter Willys-etappen började Magnus Wiland med kollegor genast med ÖoB:s och Björkås gamla lokaler, som ska stå färdiga till februari nästa år.

– Det mesta vattenskadades där vi idag jobbar och vi arbetar nu med att koppla samman elcentralen med alla nya ledningar så att de lirar med varandra inför testkörningen, säger Magnus Wiland, elektriker Assemblin Borås.

Allt inom installation

För Assemblin är inget uppdrag inom installationer det andra likt. Därför skräddarsys lösningen för dig och din fastighet, anläggning eller industri – över hela landet. Bläcket har precis torkat på ramavtalet och vi i vår tur, som maskinuthyrare, är tillgängliga för Assemblin – över hela landet.

– Personkemin är allt i ett samarbete om du frågar mig. Det och att alla maskiner som vi efterfrågar och söker finns tillgängliga, eller åtminstone i sortimentet. Gillar att appen ger mig snabb översyn över er maskinparken och att jag där kan se våra priser och vad vi hyrt, avslutar Magnus Wiland.

Vill du också utmana vår tillgänglighet – nationellt?

Vi växer tillsammans med våra kunder och idag har vi 54 depåer, från Malmö i syd till Lycksele i norr. I med det nationella ramavtalet med Assemblin får vi nu visa ett av Nordens ledande installationsbolag vad vår maskintillgänglighet och lokala service verkligen går för.

– Riktigt kul att Assemblin nu vill utmana vår maskintillgänglighet och vi ska visa dem likt vi visar alla andra kunder att de är nummer 10 i vårt lag, vår viktigaste spelare. Tillsammans bygger vi Sverige, säger Magnus Lundberg, ramavtalsexpert tillika Key Account Manager på Renta.

Film från vårt besök hos Assemblin i Borås: https://www.youtube.com/watch?v=9HXaKlXHztQ

Magnus Lundberg
Key Account Manager

magnus.lundberg@renta.se
070 710 61 80

Riktigt kul att Assemblin nu vill utmana vår maskintillgänglighet och vi ska visa dem likt vi visar alla andra kunder att de är nummer 10 i vårt lag, vår viktigaste spelare. Tillsammans bygger vi Sverige.
Magnus Lundberg, ramavtalsexpert tillika Key Account Manager på Renta.