BEKRÄFTAT: LAYER GROUP SKRIVER RIKSTÄCKANDE AVTAL MED RENTA

Layer Group är på väg att bli Sveriges största företagsgrupp inom ytskiktstjänster. Med målet att bibehålla sin lokala snabbhet teamar de nu upp med oss på Renta. Sedan tidigare har vi stöttat några av bolagen i gruppen och glädjer oss nu åt att kunna stötta dem över hela landet. Precis som Pia Brenneman, inköpschef på Layer Group och Gunnar Persson stöttar varandra med att hålla matchjackan.

Måla är en lagsport, det är sedan gammalt och redan i förra året tjuvstartade vi vårt rikstäckande avtal med målerigruppen som tänker precis som vi. Förenas nationellt för att bli starka men tappa aldrig den lokala vi-känslan. Och en annan sak du inte vill tappa på foten är bilningsmaskinen, ställningarna, dammsugarna och liftarna de hyr av oss.

– Inte bara klickar vi värderingsmässigt utan för dem blir det betydligt mer kostnadseffektivt att samla kostnaderna till en leverantör. I flera år har vi stöttat Ekbladhs måleri, Landskrona, så de har dessutom sedan länge kläm på oss, säger Gunnar Persson, säljare i Kristianstad.

Vi har lirat länge ihop

Både Ekbladhs och Stoby, en del av Layer Group, har hyrt våra maskiner ett par år. Ett alternativ för en större koncern att testa konceptet: ’lirar vi bra ihop?’. Vi välkomnar fler maskinuthyrartestare att höra av sig till Gunnar Persson för att se om vår spelidé attraherar er: 072 179 31 51 eller gunnar.persson@renta.se

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 48 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Gunnar Persson, säljare i Kristianstad.