HUR VI STÖTTAR IMPLENIA MED BYGGET AV VÄSTKUSTBANAN

Tunnelexperterna Implenia är mer än vår nummer 10. De är totalentreprenaden som har den stora äran att bygga ner hela Varbergs järnväg, under staden. Vi åkte och besökte bygget av nya Västkustbanan, drog lite el och ställde ut några bodar. Cirka 200 stycken.

Se filmen här

Implenia är som vi nämnt tidigare infrastruktursbyggarna som gillar att jobba med utmanande projekt. Och med oss. Ett av projekten vi stöttar dem med är Västkustbanebygget i Varberg.

– Majoriteten av vårt hyresbehov förser Renta oss med och nyckeln till lönsamheten och framdriften, är den lokala förankringen med Renta. Vi känner oss trygga med att Renta är runt hörnet och kan hjälpa oss dag som natt, säger Peter Claesson, Områdeschef på Implenia.

Läs också: Implenia har signerat nytt långtidskontrakt

Hur vi stöttar Implenia i Västkustbanebygget

Vi har levererat 200 bodar och ett antal specialliftar för arbete i tunnel men också utvändigt. Vi har dessutom kört fram anläggningsmaskiner; paddor och vältar med mera. Mastrat belysningen och dragit el, ställt ut kompressorer, områdesskydd, pumpar och cointainers.

Vi stöttar också med tjänster som ronderingen gällande all trafikavspärrning, material 3 gånger per dag ungefär (tre uthyrare på depån är tillgängliga hela tiden) samt en eltekniker som är på plats dagligen.

– Otroligt intressant bygge där Implenia har 13 stora etapper i och omkring Västkustbanebygget, varav vi har etableringar på 13 inklusive sovetableringen. En grej jag är riktigt stolt över hittils är hur vår Trafikavspärrningsavdelning har jobbat stenhårt med avspärrningarna i hela staden. Det gick på en handvändning, säger Johny Karlsson, säljare Renta Varberg.

Vill du komma i kontakt med oss i Varberg?

Johny Karlsson, Säljare
johny.karlsson@renta.se

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 47 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Majoriteten av vårt hyresbehov förser Renta oss med och nyckeln till lönsamheten och framdriften, är den lokala förankringen med Renta. Vi känner oss trygga med att Renta är runt hörnet och kan hjälpa oss dag som natt
Peter Claesson, Områdeschef på Implenia.
Otroligt intressant bygge där Implenia har 13 stora etapper i och omkring Västkustbanebygget, varav vi har etableringar på 13 inklusive sovetableringen. En grej jag är riktigt stolt över hittils är hur vår Trafikavspärrningsavdelning har jobbat stenhårt med avspärrningarna i hela staden. Det gick på en handvändning!
Johny Karlsson, säljare Renta Varberg