RENTA ETABLERAR SIG I DANMARK

På två år har vi visat att vi i Sverige, med våra stora och lokala hjärtan, kan förena maskinexperter från norr till söder, öst till väst. Nu tar vi och lättar ankare, seglar västerut över sundet och etablerar oss hos de som också kallar kran för kran och Renta för Renta.

Tack vare våra samarbetspartners har våra maskiner gjort flera vändor över bron till Danmark redan (sedan 2020 servar vi The Baltic Pipe från Fuglebjerg) och våra depåer i söder har länge stöttat våra danska systrar och bröder. Vi börjar nu vår etablering hos de dejlige med att pryda Vordingborg på Själland med vår orangea färg och under våren öppnar vi med två depåer till. Och är det något vi lärt oss (utöver lite maskindanska) så är det att här har de också alltid vetat att genuint intresse i det som ska byggas – gör hela samarbetet.

Maskindanska att ha koll på:

Svenska -> Danska
Grävmaskin = Gravko
Container = Beholder
Såg = Sav

– Det är mycket som ska klaffa när vi förenar oss med fler depåer och än mer när vi går över landsgränser. Här har det känts rätt hela vägen och det här samarbetet stärker inte bara oss – utan gör oss än mer tillgängliga för alla svensk-danska företag och satsningar som vill ha en maskinuthyrare som verkligen bryr sig, säger Magnus Lundberg, Regionchef Skåne

Är du också en som bryr dig? =  Er du også en, der engagerer dig?

Magnus Lundberg, Regionchef Skåne
magnus.lundberg@renta.se

Om Renta

På rekordtid etablerade vi oss i hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om alla byggen. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi vet att frihet skapar engagemang och har märkt att det är det som förenar oss. Idag finns vi i Finland, Norge, Sverige, Polen och Danmark och vi fortsätter att växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 41 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Det är mycket som ska klaffa när vi förenar oss med fler depåer och än mer när vi går över landsgränser. Här har det känts rätt hela vägen och det här samarbetet stärker inte bara oss – utan gör oss än mer tillgängliga för alla svensk-danska företag och satsningar som vill ha en maskinuthyrare som verkligen bryr sig.
Magnus Lundberg, Regionchef Skåne