RENTA GROUP – MÄNNISKORNA BAKOM ORDEN

Allt som ofta hör du oss bre på med dialekt. Ibland, som ovan, på perfekt tajmad engelska. Det här är Renta det här med, förenade med våra orangea vänner i Finland, Norge, Danmark och Polen. Vi är Renta Group och vi är här för att utmana och förenkla hela uthyrarbranschen.

Se filmen

Hela Rentaidéen är rätt simpel. Vi som är likasinnade går ihop och tydligen var vi rätt många som såg saker och ting på samma sätt. Vi är gamla i gamet, men har bara varit förenade tillsammans i sex år. Inte så konstigt då att vår video som ska rama in allt vi gör, allt som alla försöker leverera varje dag, innehåller väldigt många vanliga sägningar.

KLYSCHOR ÄR ORD SOM INTE EFTERLEVS

Vi kan ha ambitioner och fina ord på väggarna, men det är när regnet smattrar en rätt i ansiktet som vi på riktigt ”lever” upp till orden. När det skiter sig. När vi kört ut fel maskin och fullkomligt står på gasen hem. När mobilen är så varm att vi kan steka ägg på den. När maskinen hittar rätt och används.

På engelska blir det lätt bombastiskt och högtravande men allvarligt talat, hur ska vi kunna rama in fem nationer, över 100 depåer och mer än 1 000 anställda. Med ett ord som beskriver alla? Omöjligt. Så istället hittar du orden som beskriver Stig i Sunne på tiden 0:18, Pietro i Sollentuna på tiden 0:39, Anton på tiden 1:21 och Michael i Göteborg på tiden 1:25.

Det är vi som är Renta. Människorna bakom filmerna, orden och maskinerna.

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 48 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

På engelska blir det lätt bombastiskt och högtravande men allvarligt talat, hur ska vi kunna rama in fem nationer, över 100 depåer och mer än 1 000 anställda. Med ett ord som beskriver alla? Omöjligt. Så istället hittar du orden som beskriver Stig i Sunne på tiden 0:18, Pietro i Sollentuna på tiden 0:39, Anton på tiden 1:21 och Michael i Göteborg på tiden 1:25.
Marcus Sölsnaes, Marknadschef Renta