Renta lanserar app för maskinuthyrning

Den 1 september lanserar vi (Renta Sverige) appen Renta Easy – en hel maskinpark i fickan! Det digitala verktyget hanterar en byggarbetsplats hela behov av maskiner och användas i en smarttelefon eller i webbläsare.

– Vår vision är att du ska kunna fokusera på att bygga och med Renta Easy har du en hel maskinpark i handen, säger Joacim Johansson, Vd på Renta.

Sortimentet i appen är precis detsamma som på våra depåer och väldigt enkelt att använda men med fördelen att du kan använda den när som helst och var som helst. Hyr maskinen och hämta den på närmaste Rentadepå eller få den levererad direkt till byggarbetsplatsen. Med appen blir det enkelt att överblicka sortimentet, tillgängligheten och all teknisk information. Även kostnaderna kan du tydligt och tidigt se i verktyget.

– Renta som företag utvecklas i takt med våra kunders behov och önskemål, därför känns lanseringen av Renta Easy väldigt rolig. Nu hjälper vi till att göra arbetsdagen ännu mer effektiv, säger Marcus Sölsnaes, Marknadschef på Renta.

Var finns appen Renta Easy?

Appen är gratis att ladda ner från App Store och Google PlayDu skapar enkelt ett personligt konto som sedan kan kopplas ihop med företagets. Du kan även nå Renta Easy genom att besöka webb versionen rentaeasy.se

Skanna QR-koden med din mobilkamera för att ladda ner Renta Easy

Mer information

På renta.se/rentaeasy finns mer information om appen och dess funktioner, eller kontakta din närmaste Renta-depå så hjälper de dig och svara på alla frågor.

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 40 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Joacim Johansson, Vd på Renta
Marcus Sölsnaes, Marknadschef på Renta