Renta och Erlandsson i nytt rikstäckande samarbetsavtal

Vid årsskiftet inledde Renta Sverige och Erlandsson ett -rikstäckande samarbetsavtalet där Renta bistår koncernen med maskinuthyrning och andra helhetslösningar. Det är ett samarbete mellan två expansiva och erfarna bolag som båda vet vikten av kompetens, närhet och service.

– I och med det rikstäckande avtalet blir vi på Renta en partner till Erlandsson och bolagen inom koncernen. Vi ser fram emot att utvecklas tillsammans under avtalsperioden 2020-2021, berättar Johnny Längefors, Regionchef i Göteborg på Renta.

Komplett byggpartner – kunnande, förtroende och effektivitet

Erlandsson med dotterbolag finns på fyrtiotalet platser mellan Ystad och Örnsköldsvik samt med regionkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Koncernen som idag omsätter cirka 6 miljarder kronor är verksamma inom -områdena entreprenad, infrastruktur och fastighetsutveckling med hög kvalité och en nöjd slutkund.

– Med vårt breda sortiment kan vi bistå i alla de olika projekt som bolagen inom Erlandssonkoncernen -driver. Det innefattar allt från hyra av verktyg och maskiner för det dagliga arbetet till helhetslösningar inom -exempelvis tillfällig byggel, byggnadsställningar och fallskydd för att underlätta driften och trygga -säkerheten, säger Gustav Cato, säljare i Göteborg på Renta.

Lokala depåer över hela Sverige

Precis som Erlandsson finns Renta över hela Sverige och den lokala -servicen tillsammans med det breda utbudet möjliggör ett smidigt samarbete. Tiden och tillgängligheten är viktigt i bygg- och anläggningsbranschen där behov ofta uppstår plötsligt. Med såväl montörer och elektriker som -servicepersonal på varje depå finns Renta alltid ett telefonsamtal bort.

Vill du komma i kontakt med oss?

Johnny Längefors Regionchef, 070 317 25 50, johnny.langefors@renta.se

Vi finns för hela Sverige. Från norr till söder, öst till väst. För vi bryr oss om ditt bygge. Som maskinuthyrare till främst bygg- och anläggningsbranschen erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster, bland annat verktyg av olika slag, små och medelstora anläggningsmaskiner, liftar, el- och energiutrustning, ställningar och väderskydd samt bodar för byggarbetsplatser. Vi är 650 anställda som vet att frihet skapar engagemang, och det är det som förenar oss. Idag har vi 40 depåer runt om i Sverige och vi fortsätter växa eftersom vi fortsätter investera i nya depåer och utrustning av högsta kvalitet. Men framför allt för att vi bryr oss om det lokala närområdet, om varandra och våra kunder. Vi kallar det sunt Rentaförnuft.

Vid årsskiftet inledde Renta Sverige och Erlandsson ett ­rikstäckande samarbetsavtalet där Renta bistår koncernen med maskinuthyrning och andra helhetslösningar. Det är ett samarbete mellan två expansiva och erfarna bolag som båda vet vikten av kompetens, närhet och service.

– I och med det rikstäckande avtalet blir vi på Renta en partner till Erlandsson och bolagen inom koncernen. Vi ser fram emot att utvecklas tillsammans under avtalsperioden 2020-2021.
Johnny Längefors, Regionchef
– Med vårt breda sortiment kan vi bistå i alla de olika projekt som bolagen inom Erlandssonkoncernen ­driver. Det innefattar allt från hyra av verktyg och maskiner för det dagliga arbetet till helhetslösningar inom ­exempelvis tillfällig byggel, byggnadsställningar och fallskydd för att underlätta driften och trygga ­säkerheten
Gustav Cato, säljare